Servitization: η διερεύνηση της τάσης αντικατάστασης των προϊόντων από υπηρεσίες. Μελέτη περίπτωσης του εκδοτικού οίκου Express Publishing
View/ Open
Keywords
Προϊόν ; Υπηρεσίες ; Υπηρεσιοποίηση ; Servitization ; Μελέτη περίπτωσης ; Εκδοτικοί οίκοιAbstract
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της αντικατάστασης των παρεχόμενων προϊόντων στους καταναλωτές με πρόσθετες υπηρεσίες. Στην σημερινή εποχή, η ραγδαία εξέλιξη των σύγχρονων τεχνολογιών έχει επηρεάσει κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Σε αυτό το πλαίσιο οι πρόσθετες υπηρεσίες, κυρίως σε ηλεκτρονική μορφή προσφέρονται συνδυαστικά και ποικιλοτρόπως με προϊόντα στην αγορά. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι να παρουσιάσει πως το μοντέλο “Servitization” έχει συμβάλει στην ανάπτυξη και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Η παρουσίαση αυτή, εκτός από την βιβλιογραφία έγινε με τη μελέτη περίπτωσης ελληνικής εκδοτικής εταιρείας σε σχέση με τις πρόσθετες εκπαιδευτικές υπηρεσίες που παρέχονται συνδυαστικά με τις έντυπες σειρές διδακτικών βιβλίων για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο σε ημιδομημένη προσωπική συνέντευξη, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν και ερωτήσεις ανοιχτού τύπου αναφορικά με τη δραστηριότητα, τη δομή και τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης.
Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι σημαντικός παράγοντας για την ραγδαία ανάπτυξη μιας εταιρείας, αποτελούν οι πρόσθετες παρεχόμενες υπηρεσίες σε συνδυασμό με τα προϊόντα που προωθεί, προσαρμοσμένες πάντα στις ανάγκες των πελατών της.