Οργάνωση αλυσίδας εφοδιασμού: μελέτη περίπτωσης στην εταιρεία INDITEX
View/ Open
Keywords
Εφοδιαστική αλυσίδα ; Διακίνηση προϊόντων ; ΔιανομήAbstract
Η αλυσίδα εφοδιασμού περιλαμβάνει κάθε προσπάθεια που εμπλέκεται στην παραγωγή και την παράδοση ενός τελικού προϊόντος, από τον αρχικό προμηθευτή προς τον τελικό πελάτη, εμπλέκοντας προμηθευτές, κατασκευαστές, χονδρέμπορους, λιανοπωλητές, καταναλωτές. Τρία είναι τα βασικά μέρη της: η προμήθεια, η κατασκευή και η διανομή. Η αποτελεσµατική διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού είναι καταλυτικής σημασίας για την απόκτηση και διατήρηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήµατος από μια επιχείρηση. ΤαLogistics είναι μια έννοια που αφορά τις διαδικασίες επιλογής των κατάλληλων µεταφορικών µέσων και εγκαταστάσεων με σκοπό την αποθήκευση και διακίνηση των προϊόντων. Τα logistics είναι ένα κρίσιμο μέρος της διαχείρισης της διανομής, με βασικά στοιχεία τους την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών, την επεξεργασία παραγγελιών, τη διαχείριση των αποθεμάτων και τη μεταφορά. Τα σύγχρονα Logistics έχουν εξαιρετική σημασία στην αλυσίδα αξίας καθώς προσφέρουν μεγάλα πλεονεκτήματα, όπως ζητήματα κόστους, αποθεμάτων και χρόνου απόκρισης στον πελάτη και έχουν θετική επίδραση στην επιχειρησιακή απόδοση. Η αποτελεσματική και αποδοτική λοιπόν διαχείριση των logistics είναι παράγοντας - κλειδί για την επιτυχία των επιχειρήσεων, στηρίζοντας την ανάπτυξη τους σε μακροπρόθεσμη βάση. Η Inditex είναι ένας από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές μόδας στον κόσμο, που έχει αναπτύξει ένα επιχειρησιακό μοντέλο με επίκεντρο τον πελάτη και το οποίο υποστηρίζει την τελευταία τεχνολογία και λογισμικό για να επιτύχει ένα εξαιρετικά προηγμένο σύστημα πολλαπλής μεταφοράς προϊόντων στα κέντρα logistics της με βάση το μοντέλο κεντρικής διανομής που ακολουθεί η εταιρία. Η Inditexέχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνολογία με προτεραιότητα την αλυσίδα εφοδιασμού, η οποία είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του επιχειρηματικού μοντέλου της, αξιοποιώντας την τεχνολογία RFID σε όλες τις μάρκες της αλλά και εφαρμόζοντας διαδικασία ψηφιοποίησης και τέλειο συγχρονισμό σε όλες τις υλικοτεχνικές δραστηριότητες των κέντρων logistics, με σκοπό να κάνει πιο αποτελεσματικό τόσο το κατάστημα όσο και την εξυπηρέτηση των πελατών,τόσο στα φυσικά όσο και σταonline καταστήματα. Η αλυσίδα εφοδιασμού της είναι σταθερή, βιώσιμη, άκρως εξειδικευμένη, ευέλικτη αποτελώντας ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το οποίο τη βοηθά να διατηρεί κέντρα διανομής σε μια χώρα (την Ισπανία) και να τροφοδοτεί βέλτιστα χιλιάδες καταστήματα παγκοσμίως.