Συναισθηματική νοημοσύνη : η σημασία της και στατιστική εξερεύνηση σε πολυεθνική εταιρία
Master Thesis
Συγγραφέας
Καμπανέλλου, Ανδρομάχη
Ημερομηνία
2007-02-07Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συναισθηματική νοημοσύνηΠερίληψη
Η Συναισθηµατική Νοηµοσύνη είναι σαν ορισµός άγνωστη στον περισσότερο κόσµο. Ο καθένας από εµάς όµως αναγνωρίζει έναν έξυπνο άνθρωπο που αντιλαµβάνεται και αντιδρά γρήγορα και αποτελεσµατικά σε ένα συναίσθηµα. Όπως και οι περισσότεροι έχουµε αντιληφθεί ότι η επιχειρηµατική πραγµατικότητα επιβάλλει πλέον χαρακτηριστικά ενός επιτυχηµένου επαγγελµατία που δεν αναγράφονται µόνο στην σελίδα ενός βιογραφικού σηµειώµατος αλλά διαισθάνονται κατά την επαφή του µε τους άλλους συνεργάτες του. Ο σκοπός της έρευνας είναι διττός. Αρχικά, αναλύουµε διεξοδικά την έννοια και τον ορισµό της Συναισθηµατικής Νοηµοσύνης µε βάση τις σύγχρονες θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτήν και στη συνέχεια εξερευνούµε στατιστικά την ύπαρξη και την συσχέτιση της Συναισθηµατικής Νοηµοσύνης µε διάφορες παραµέτρους όπως φύλο, εργασιακή εµπειρία, επαγγελµατική απόδοση καθώς ελέγχουµε την εγκυρότητα και την αξιοπιστία των δύο βασικών ερωτηµατολογίων σχετικά µε την Συναισθηµατική Νοηµοσύνη. Για τη διεξαγωγή της έρευνας διανεµήθηκαν τα ερωτηµατολόγια Emotional Competence Inventory (ECI) και Self-Report Emotional Intelligence (SEI) σε 55 άτοµα οι οποίοι εργάζονται σε πολυεθνική εταιρία καλλυντικών η οποία διακινεί 2 µάρκες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι του φαρµακείου και θεωρείται ηγέτης στο εν λόγω κανάλι. Η στατιστική ανάλυση έδειξε ότι η Συναισθηµατική Νοηµοσύνη (ΣΝ) ή Emotional Intelligence (EI) ή Emotional Quotitient (EQ) δεν έχει συσχέτιση µε την εργασιακή εµπειρία του ατόµου, ούτε µε το φύλο, ούτε µε το επίπεδο σπουδών αλλά ούτε και µε το επίπεδο της εργασιακής θέσης στην ιεραρχία της εταιρίας. Συµπερασµατικά τα στοιχεία δείχνουν ότι το θέµα χρήζει περαιτέρω έρευνας και συσχέτισης της έννοιας µε στοιχεία που µάλλον δεν είναι και τόσο ορατά στον άνθρωπο.