Ψηφιακός μετασχηματισμός στην λιανική πώληση. Μελέτη περίπτωσης στην Ελλάδα
Digital transformation in retail. The case of Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ψηφιακός μετασχηματισμός ; Τεχνολογία ; Ελλάδα ; Επιχειρήσεις ; ΚαινοτομίαΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας, είναι να αναλύσουμε την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού. Να κατανοήσουμε το πόσο σημαντική διαδικασία είναι για όλες τις επιχειρήσεις και για όλους τους κλάδους. Είναι ένα ζήτημα που αφορά όλους τους οργανισμούς και θα πρέπει να δώσουν την σημασία που χρειάζεται, έτσι ώστε να μπορέσουν να διατηρήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και να παραμείνουν βιώσιμες. Η ψηφιακή εποχή έχει έρθει. Βρισκόμαστε σε αρχικό επίπεδο ακόμη και ειδικά στην χώρα της Ελλάδας. Παρόλα αυτά, καλό θα ήταν να ενδιαφερθούμε για τις αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν στο άμεσο μέλλον και να είμαστε προετοιμασμένοι για αυτές.
Η διαδικασία της ψηφιακής μετατροπής είναι μία αρκετά δύσκολη και περίπλοκη υπόθεση. Απαιτούνται μεγάλα χρηματικά ποσά για να ανταποκριθούν στις ψηφιακές αλλαγές και οπωσδήποτε εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο θα καταφέρει να τα βγάλει εις πέρας. Σαν διαδικασία είναι χρονοβόρα και φυσικά απαιτεί υπομονή απ’ τους επιχειρηματίες.
Στην παρούσα εργασία, θα εστιάσουμε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την εξέλιξη του στην χώρα μας. Η Ελλάδα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες χώρες, δεν έχει προσαρμοστεί ιδιαίτερα στην ψηφιακή εποχή. Η διαδικασία είναι ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
Στο τελευταίο μέρος, για την καλύτερη κατανόηση της έννοιας του ψηφιακού μετασχηματισμού, ακολουθεί η εφαρμογή αυτής της διαδικασίας σε μία ελληνική επιχείρηση. Ο κλάδος ο οποίος μελετήθηκε, ήταν της λιανικής πώλησης και η επιχείρηση η οποία επιλέχθηκε ήταν οι Υπεραγορές Σκλαβενίτη ΑΒΕΕ. Εφαρμόζοντας την ψηφιακή μετατροπή, σε μία επιχείρηση γνωστή σε όλους μας, είναι ευκολότερο να κατανοήσουμε το θέμα της εργασίας και να καταλήξουμε σε κάποια γενικά συμπεράσματα.