Σχεδίαση υπηρεσιών και τεχνητή νοημοσύνη: μια εμπειρική έρευνα
Service design and artificial intelligence: an empirical study
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υπηρεσίες ; Σχεδίαση υπηρεσιών ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Καινοτομία υπηρεσιώνΠερίληψη
Είναι γεγονός ότι το οικονομικό περιβάλλον του αιώνα που διανύουμε χαρακτηρίζεται από τον
έντονο ανταγωνισμό και την ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται, όχι μόνο η τεχνολογία αλλά
και η επιστημονική γνώση. Τα τελευταία χρόνια, μεγάλες μερίδες βιομηχανικών κλάδων του
κόσμου μεταφέρθηκαν από την κατασκευή προϊόντων στην παροχή υπηρεσιών. Ο κλάδος της
τεχνολογίας αποτέλεσε ένα τεράστιο μέρος αυτής της μετάβασης. Τα περισσότερα έργα
σχεδίασης υπηρεσιών επικεντρώνονται στην καινοτομία μεγάλων, παραδοσιακών υπηρεσιών,
όπως τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, υγειονομική περίθαλψη, ταξίδια,
φιλοξενία, λιανική, κυβερνητικές και δημόσιες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες που βασίζονται στην
AI αποτελούν ήδη μέρος της καθημερινής μας ζωής και η πρόοδος τόσο στην έρευνα όσο και
στην ανάπτυξη υπηρεσιών είναι γρήγορη.
Η παρούσα εργασία αρχικά πραγματοποιεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση στην έννοια
της σχεδίασης υπηρεσιών (service design) σε διεθνές επίπεδο, αναφέρεται στον τρόπο που
λειτουργεί, καθώς και στις πλέον σύγχρονες εξελίξεις. Ακόμη, παρουσιάζεται η έννοια της
τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence), η συμβολή της στον τομέα της σχεδίασης
υπηρεσιών, καθώς και οι δυνατότητες που παρέχει. Στη συνέχεια, ακολουθεί εμπειρική
διερεύνηση μέσω ερωτηματολογίου, προκειμένου να διαπιστωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και
οι μελλοντικές προοπτικές που παρουσιάζει ο κλάδος στην Ελλάδα. Εξάγονται τα σχετικά
αποτελέσματα και προτείνονται λύσεις για το μέλλον.