dc.contributor.advisor | Φαφαλιού, Ειρήνη | |
dc.contributor.author | Ξεσφίγγη, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2019-11-07T07:22:52Z | |
dc.date.available | 2019-11-07T07:22:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12268 | |
dc.description.abstract | Είναι γεγονός ότι το οικονομικό περιβάλλον του αιώνα που διανύουμε χαρακτηρίζεται από τον
έντονο ανταγωνισμό και την ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται, όχι μόνο η τεχνολογία αλλά
και η επιστημονική γνώση. Τα τελευταία χρόνια, μεγάλες μερίδες βιομηχανικών κλάδων του
κόσμου μεταφέρθηκαν από την κατασκευή προϊόντων στην παροχή υπηρεσιών. Ο κλάδος της
τεχνολογίας αποτέλεσε ένα τεράστιο μέρος αυτής της μετάβασης. Τα περισσότερα έργα
σχεδίασης υπηρεσιών επικεντρώνονται στην καινοτομία μεγάλων, παραδοσιακών υπηρεσιών,
όπως τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, υγειονομική περίθαλψη, ταξίδια,
φιλοξενία, λιανική, κυβερνητικές και δημόσιες υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες που βασίζονται στην
AI αποτελούν ήδη μέρος της καθημερινής μας ζωής και η πρόοδος τόσο στην έρευνα όσο και
στην ανάπτυξη υπηρεσιών είναι γρήγορη.
Η παρούσα εργασία αρχικά πραγματοποιεί μια βιβλιογραφική επισκόπηση στην έννοια
της σχεδίασης υπηρεσιών (service design) σε διεθνές επίπεδο, αναφέρεται στον τρόπο που
λειτουργεί, καθώς και στις πλέον σύγχρονες εξελίξεις. Ακόμη, παρουσιάζεται η έννοια της
τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence), η συμβολή της στον τομέα της σχεδίασης
υπηρεσιών, καθώς και οι δυνατότητες που παρέχει. Στη συνέχεια, ακολουθεί εμπειρική
διερεύνηση μέσω ερωτηματολογίου, προκειμένου να διαπιστωθεί η υφιστάμενη κατάσταση και
οι μελλοντικές προοπτικές που παρουσιάζει ο κλάδος στην Ελλάδα. Εξάγονται τα σχετικά
αποτελέσματα και προτείνονται λύσεις για το μέλλον. | el |
dc.format.extent | 108 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.title | Σχεδίαση υπηρεσιών και τεχνητή νοημοσύνη: μια εμπειρική έρευνα | el |
dc.title.alternative | Service design and artificial intelligence: an empirical study | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης | el |
dc.description.abstractEN | It is a fact that the current economic environment is characterized by the intense
competitiveness and speed with which evolves not only technology but also scientific
knowledge. In recent years, large industries of the world's industries have shifted from
manufacturing products to providing services. The technology industry has been a huge part of
this transition. The majority of service design projects focus on innovating large, traditional
services, such as banking and financial services, healthcare, travel, hospitality, distribution
services, government and public services. AI-based services are already a part of daily life,
while progress in both research and development is fast.
This paper first provides a bibliographic overview of the concept of service design at
international level, discusses how it works, as well as the most up-to-date developments. It also
presents the concept of artificial intelligence, its contribution to the service design field, and its
capabilities. An empirical study through a questionnaire follows in order to determine the
current situation and future prospects of the industry in Greece. The relevant results are
analysed and solutions are proposed for the future. | el |
dc.contributor.master | Οικονομική και Επιχειρησιακή Στρατηγική | el |
dc.subject.keyword | Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | Σχεδίαση υπηρεσιών | el |
dc.subject.keyword | Τεχνητή νοημοσύνη | el |
dc.subject.keyword | Καινοτομία υπηρεσιών | el |
dc.date.defense | 2019-11-01 | |