Game-based learning: αξιολόγηση του playability σε παιχνίδι τύπου Monopoly
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Playability ; Game-based learning ; Board gamesΠερίληψη
Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρείται να διερευνηθεί η μάθηση μέσω παιχνιδιών και η αξιοποίηση των τελευταίων στη σχολική τάξη. Για τη διεξαγωγή της έρευνας μας μελετήθηκε η μέθοδος του Game based Learning των βασικών σημείων του και η εφαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον. Στη συνέχεια μελετήθηκε η θεωρία μάθησης του Constructivism (εποικοδομητισμού) όπου και αναλύουμε επιγραμματικά. Τέλος, βασικός στόχος της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής έρευνας είναι να αξιολογήσει το Playability των εκπαιδευτικών παιχνιδιών και να αποδείξει αν το υψηλό ποιοτικό περιεχόμενο και ο σχεδιασμός ενός παιχνιδιού είναι σημείο κλειδί για την ένταξή τους στα σχολεία. Το παιχνίδι που χρησιμοποιήσαμε για την έρευνα μας ανήκει στην κατηγορία των επιτραπέζιων παιχνιδιών όπως θα δούμε στη συνέχεια και βασίζεται στο πρωτότυπο παιχνίδι Monopoly. Η τροποποίησή του έγινε στις κάρτες ερωτήσεων και εντολών όπου σχεδιάστηκαν με βάση τις ασκήσεις του σχολικού βιβλίου της ΣΤ’ Δημοτικού. Από τα αποτελέσματα που προκύπτουν διαπιστώνουμε ότι οι εκπαιδευόμενοι διασκέδασαν παίζοντας και μαθαίνοντας, ενώ το υψηλά ποιοτικά περιεχόμενο του παιχνιδιού έκανε τους συμμετέχοντες να δηλώσουν ότι επιθυμούν να ξανά παίξουν το παιχνίδι και σε άλλα μαθήματα της ίδιας τάξης.