Ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μέσα από τη σχεδίαση παιχνιδιών με φυσική αλληλεπίδραση
Developing primary school teacher's algorithmic thinking through Kinect - embodied interaction games design
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παιχνιδοκεντρική μάθηση ; Αλγοριθμική σκέψη ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; KinectΠερίληψη
Τα τελευταία αποτελέσματα της Έκθεσης Αποτελεσμάτων του Διεθνούς Προγράμματος PISA 2015 για την Αξιολόγηση των Μαθητών στην Ελλάδα δείχνουν ένα έλλειμμα στην ικανότητα των μαθητών στη μαθηματική σκέψη με πυρήνα την επίλυση προβλήματος. Το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση, η ανάπτυξη και η αξιολόγηση ενός καινοτόμου επιμορφωτικού σεμιναρίου που στόχο έχει την ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης, ως δεξιότητα επίλυσης προβλήματος, σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας μέσα από τη σχεδίαση παιχνιδιών Kinect φυσικής αλληλεπίδρασης. Για τις ανάγκες του σεμιναρίου σχεδιάστηκε επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό που μεταξύ άλλων περιλάμβανε ένα σύνολο σχεδιαστικών καρτών Kinect. Τα ευρήματα της συγκεκριμένης προσέγγισης που διεξήχθη σε 15 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δείχνουν ότι επιδρά θετικά στην ανάπτυξη της αλγοριθμικής σκέψης των εκπαιδευτικών ώστε να είναι ικανοί να σχεδιάσουν τέτοιου είδους παιχνίδια ανάλογα με τις ανάγκες του μαθησιακού τους πληθυσμού. Παράλληλα, η αξιολόγηση των σχεδιαστικών καρτών Kinect ήταν θετική ως προς τον βοηθητικό τους ρόλο από τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.