dc.contributor.advisor | Παρασκευά, Φωτεινή | |
dc.contributor.author | Γιόκαρη, Ευαγγελία | |
dc.date.accessioned | 2019-08-30T05:52:04Z | |
dc.date.available | 2019-08-30T05:52:04Z | |
dc.date.issued | 2019-03 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/12116 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρείται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός e-course στην αγγλική γλώσσα (ως δεύτερη γλώσσα) βασισμένο στο μοντέλο ARCS με διαπολιτισμικό περιεχόμενο που έχει ως στόχο να ενισχύσει το συναισθηματικό δείκτη ανάπτυξης κινήτρων των εκπαιδευομένων.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε διερευνά καταρχάς την επίδραση του σχεδιασμού και της ανάπτυξη του e-course, βάσει των αρχών και στρατηγικών του μοντέλου ARCS στα κίνητρα των εκπαιδευομένων και συγκεκριμένα στους παράγοντες της Προσοχής (Attention), της Συσχέτισης (Relevance), της Εμπιστοσύνης (Confidence) και της Ικανοποίησης (Satisfaction). Κατά δεύτερον εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο οι τεχνολογικές προσφερόμενες δυνατότητες (affordances) μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία και τρίτον αν ένα e-course με διαπολιτισμικό περιεχόμενο μπορεί να ενισχύσει τις γνώσεις των εκπαιδευομένων σε ό,τι αφορά τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 άτομα, μαθητές κέντρων ξένων γλωσσών με επίπεδο αγγλικών Β2, οι οποίοι παρακολούθησαν το μάθημα για 2 εβδομάδες και το αξιολόγησαν. Τα ερευνητικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ήταν ερωτηματολόγια όσο αφορά την ποσοτική ανάλυση και η μέθοδος ανάλυση περιεχομένου (content analysis) όσον αφορά την ποιοτική ανάλυση. Τo στατιστικό κριτήριο που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι το t-test ενός δείγματος (One Sample t-test). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι α) ο σχεδιασμός του μαθήματος και το υλικό του είχαν σημαντική επίδραση στην Προσοχή, Συσχέτιση, Εμπιστοσύνη και Ικανοποίηση των εκπαιδευομένων β) οι τεχνολογικά προσφερόμενες δυνατότητες αποτέλεσαν ένα σημαντικό εργαλείο για την υποστήριξη του e-course και τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και γ) συγκεκριμένο e-course κατάφερε να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι εκπαιδευόμενοι να εξοικειωθούν με την έννοια της διαπολιτισμικής κατανόησης και ικανότητας. | el |
dc.format.extent | 89 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.title | Σχεδιασμός e-course στην αγγλική γλώσσα (ως δεύτερη γλώσσα) με διαπολιτισμικό περιεχόμενο βασισμένο στο μοντέλο κινήτρων ARCS | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων | el |
dc.description.abstractEN | In this dissertation, we attempt to effectively design an e-course in English Language (as second language) with intercultural content. The design of the e-course is based on the principles and strategies of Keller’s ARCS model for motivational design. The aim of the study is to enhance learner’s motivation.
Through the research we firstly explore the impact of the design of the educational environment and the material, based on the ARCS model strategies, on learner’s motivation and more specifically on the factors of Attention, Relevance, Confidence and Satisfaction. Secondly, the extent to which the affordances can improve the learning process and thirdly if an e-course with intercultural content can enhance learner knowledge in terms of intercultural understanding.
The sample of the survey consisted of 40 people (B2 level) who attended the course and evaluated it who attended the course and evaluated it. The result tool used in this study was questionnaires for the quantitive analysis and “content analysis” for the qualitive analysis. The statistic tool used in this research for the analysis of the results was “One Sample t-test”. The results of the research showed: a) the design and the implementation of the course based on ARCS model has a significant impact on learner’s Attention, Relevance, Confidence and Satisfaction and consequently to their motivation b) technological affordances have been an important tool for improving learning process d) an intercultural e-course can be a means to establishing intercultural understanding. | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακά Συστήματα και Υπηρεσίες | el |
dc.subject.keyword | ARCS | el |
dc.subject.keyword | Κίνητρα | el |
dc.subject.keyword | Αποτελεσματικότητα | el |
dc.date.defense | 2019-02-28 | |