Σχεδιασμός e-course στην αγγλική γλώσσα (ως δεύτερη γλώσσα) με διαπολιτισμικό περιεχόμενο βασισμένο στο μοντέλο κινήτρων ARCS
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
ARCS ; Κίνητρα ; ΑποτελεσματικότηταΠερίληψη
Στην παρούσα ερευνητική εργασία επιχειρείται ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός e-course στην αγγλική γλώσσα (ως δεύτερη γλώσσα) βασισμένο στο μοντέλο ARCS με διαπολιτισμικό περιεχόμενο που έχει ως στόχο να ενισχύσει το συναισθηματικό δείκτη ανάπτυξης κινήτρων των εκπαιδευομένων.
Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε διερευνά καταρχάς την επίδραση του σχεδιασμού και της ανάπτυξη του e-course, βάσει των αρχών και στρατηγικών του μοντέλου ARCS στα κίνητρα των εκπαιδευομένων και συγκεκριμένα στους παράγοντες της Προσοχής (Attention), της Συσχέτισης (Relevance), της Εμπιστοσύνης (Confidence) και της Ικανοποίησης (Satisfaction). Κατά δεύτερον εξετάζεται ο βαθμός στον οποίο οι τεχνολογικές προσφερόμενες δυνατότητες (affordances) μπορούν να βελτιώσουν τη μαθησιακή διαδικασία και τρίτον αν ένα e-course με διαπολιτισμικό περιεχόμενο μπορεί να ενισχύσει τις γνώσεις των εκπαιδευομένων σε ό,τι αφορά τη διαπολιτισμική κατανόηση.
Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 40 άτομα, μαθητές κέντρων ξένων γλωσσών με επίπεδο αγγλικών Β2, οι οποίοι παρακολούθησαν το μάθημα για 2 εβδομάδες και το αξιολόγησαν. Τα ερευνητικά εργαλεία τα οποία χρησιμοποιήθηκαν ήταν ερωτηματολόγια όσο αφορά την ποσοτική ανάλυση και η μέθοδος ανάλυση περιεχομένου (content analysis) όσον αφορά την ποιοτική ανάλυση. Τo στατιστικό κριτήριο που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των αποτελεσμάτων είναι το t-test ενός δείγματος (One Sample t-test). Τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν ότι α) ο σχεδιασμός του μαθήματος και το υλικό του είχαν σημαντική επίδραση στην Προσοχή, Συσχέτιση, Εμπιστοσύνη και Ικανοποίηση των εκπαιδευομένων β) οι τεχνολογικά προσφερόμενες δυνατότητες αποτέλεσαν ένα σημαντικό εργαλείο για την υποστήριξη του e-course και τη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας και γ) συγκεκριμένο e-course κατάφερε να αποτελέσει το έναυσμα ώστε οι εκπαιδευόμενοι να εξοικειωθούν με την έννοια της διαπολιτισμικής κατανόησης και ικανότητας.