Στρατηγικό management πολυεθνικής επιχείρησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγική ; Διοίκηση ; Διαχείριση ; Πολυεθνικές επιχειρήσεις ; Διεθνής επιχείρηση ; Εργαλεία στρατηγικήςΠερίληψη
Ο όρος «Στρατηγικό Μάνατζμεντ» χρησιμοποιείται για να δηλώσει τον κλάδο που ασχολείται με την ανάπτυξη στρατηγικού οράματος, καθορίζοντας σκοπούς, διατυπώνοντας και εφαρμόζοντας στρατηγικές και εισάγοντας διορθωτικά μέτρα για τις αποκλίσεις (εάν υπάρχουν). Οι κύριοι σκοποί του Στρατηγικού Μάνατζμεντ αφορούν (1) στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, με στόχο να ξεπεράσουν τον ανταγωνισμό, να επιτύχουν δεσπόζουσα θέση στην αγορά και (2) να λειτουργήσει ως οδηγός του οργανισμού για να βοηθήσει στην επιβίωση των αλλαγών στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Έτσι, η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί μία ολοκληρωμένη προσέγγιση των θεμάτων που σχετίζονται με το στρατηγικό μάνατζμεντ. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία εξετάζει έννοιες όπως η στρατηγική και το στρατηγικό μάνατζμεντ, καθώς και εργαλεία για την αξιολόγηση των παραγόντων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων. Προκειμένου οι έννοιες αυτές να γίνουν βαθιά κατανοητές και αντιληπτές ο πολυεθνικός όμιλος της PepsiCo χρησιμοποιείται ως μελέτη περίπτωσης. Τα αποτελέσματα από την έρευνα της PepsiCo έδειξαν ότι η στρατηγική που χρησιμοποιεί είναι αποτελεσματική, ωστόσο κάποιες προτάσεις βελτίωσης γίνονται στο τελευταίο κεφάλαιο των συμπερασμάτων.