Στρατηγικό μάνατζμεντ στο ελληνικό περιβάλλον - Μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Περιβάλλον ; Ανάλυση PEST ; Ανάλυση SWOT ; Κλάδος τροφίμωνΠερίληψη
Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η στρατηγική ανάλυση του ομίλου Elbisco και η τοποθέτηση του στον κλάδο των τυποποιημένων αρτοπαρα-σκευασμάτων. Η εξεταζόμενη επιχείρηση αναλύεται σε έξι κεφάλαια που έχουν ως στόχο την ανάλυση σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο.
Το πρώτο κεφάλαιο αποτελεί προθάλαμο για την ανάλυση της μελέτης της εταιρείας καθώς συντελείται εμβάθυνση σε βασικές θεωρητικές έννοιες του στρατηγικού μάνατζμεντ, οι οποίες είναι απαραίτητες για την κατανόηση της λειτουργίας της επιχείρησης.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται λόγος στα γενικά χαρακτηριστικά του κλάδου στον οποίο ανήκει η εταιρεία, των τυποποιημένων αρτοπαρασκευασμάτων. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται δεδομένα σχετικά με τους ανταγωνιστές, την αγορά και την ζήτηση, τα κανάλια διανομής αλλά και τα υποκατάστατα προϊόντα.
Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας αποτελεί το τρίτο κεφάλαιο της εργασίας. Η ανάλυση περιλαμβάνει στοιχεία της ιστορικής αναδρομής, του οράματος, της αποστολής, του οργανογράμματος, του δικτύου διανομής και της οικονομικής κατάστασης της εταιρείας.
Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος της εταιρείας μέσω της ανάλυσης PEST όσον αφορά στο γενικευμένο περιβάλλον της εταιρίας και μέσω του μοντέλου των πέντε δυνάμεων του Porter για το άμεσο περιβάλλον.
Η εναρμόνιση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος συντελείται μέσω της ανάλυσης SWOT στο πέμπτο κεφάλαιο της εργασίας, όπου διακρίνονται οι δυνάμεις και αδυναμίες του εσωτερικού περιβάλλοντος και συνδέονται με τις ευκαιρίες και απειλές του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Στο τελευταίο κεφάλαιο της ανάλυσης παρουσιάζονται και αναλύονται οι στρατηγικές κινήσεις της εταιρείας σε επιχειρησιακό, επιχειρηματικό και λειτουργικό επίπεδο. Τέλος, αξιολογούνται οι παρούσες στρατηγικές της εταιρείας και παρατίθεται εναλλακτική στρατηγική που δύναται να ακολουθήσει η εταιρεία.