Διαχείριση κινδύνου των οχημάτων δομημένης χρηματοδότησης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαρθρωμένα οχήματα χρηματοδότησης ; Κατώτατο όριο μόχλευσης ; Κεφάλαιο έκτακτης ανάγκης ; Κίνδυνος αναχρηματοδότησης ; Κίνδυνος εμφάνισης defeasance ; Διωνυμικά δέντραΠερίληψη
Η διπλωματική πραγματεύεται την σχεδίαση και τη διαχείριση κινδύνων των διαρθρωμένων οχημάτων αναχρηματοδότησης. Τα οχήματα αυτά αποτελούν μια αντανάκλαση του σκιώδους τραπεζικού τομέα, καθώς κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης, χαρακτηρίζονταν από μεγάλα επίπεδα μόχλευσης αλλά και από αναντιστοιχία όσον αφορά τη χρηματοδότηση μακροπρόθεσμων περιουσιακών στοιχείων του ενεργητικού με βραχυπρόθεσμο δανεισμό. Χρησιμοποιείται το μοντέλο του διωνυμικού δέντρου προκειμένου να αποτιμήσουμε τους χρεωστικούς τίτλους αυξημένης και μειωμένης εξασφάλισης από τα οποία αποτελείται το SIV.
Αρχικά, παραθέτουμε το θεωρητικό πλαίσιο το οποίο είναι απαραίτητο ώστε να δομηθούν οι κώδικες, βάσει των οποίων θα γίνει η ανάλυσή μας. Στη συνέχεια εφαρμόζουμε πάνω σε διαφορετικά SIVs ελέγχους κινδύνων και αναζητούμε εκείνο το όριο που, ανάλογα με τη μεταβλητότητα των περιουσιακών στοιχείων και του ποσοστού μείωσης των τιμών πώλησής τους στην περίπτωση που το όριο αυτό ξεπεραστεί, αποτελεί τη βέλτιστη επιλογή για τους κατόχους των τίτλων και των δύο κατηγοριών. Τέλος, προτείνουμε μεθόδους βελτίωσης της δομής αυτών των οχημάτων ώστε εξ αρχής να μπορούν να ανταπεξέλθουν ακόμα και σε ακραίες συνθήκες, όπως σε συνθήκες εκτεταμένης οικονομικής ύφεσης.
Η διαδικασία αυτή είναι ιδιαίτερα απαιτητική λόγω της φύσης των διαρθρωμένων οχημάτων χρηματοδότησης. Εξαιτίας της μεγάλης ευαισθησίας των ελέγχων κινδύνων στις αλλαγές των ποσοστών μείωσης των τιμών αλλά και της μεταβλητότητας των περιουσιακών στοιχείων, ακόμα και μικρά λάθη στην επιλογή του κατάλληλου ορίου μπορούν να οδηγήσουν σε πτώχευση, ειδικά σε περιβάλλον απρόβλεπτων κινδύνων.