Αξιολόγηση επένδυσης για την παραγωγή νέου καταναλωτικού προϊόντος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Αξιολόγηση επένδυσης ; Βιομηχανία ; Καταναλωτικά προϊόνταΠερίληψη
Η ανάπτυξη μιας επιχείρησης, ακόμα και η ικανότητά της να παραμείνει ανταγωνιστική και τελικά να επιβιώσει, εξαρτάται κυρίως από τον όγκο των νέων επενδύσεων τις οποίες πραγματοποιεί και από την ποιότητα των συγκεκριμένων επενδύσεων. Ουσιαστικά μία επιχείρηση θα πρέπει σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό να αναζητά καινοτόμες ή νέες ιδέες για τη δημιουργία νέων προϊόντων ή για τη βελτίωση των υπαρχόντων προϊόντων με σκοπό να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανάγκες των υφιστάμενων ή των δυνητικών πελατών της.
Επένδυση με την στενή έννοια του όρου θεωρείται κάθε τοποθέτηση ιδίων ή δανεισμένων κεφαλαίων της επιχείρησης σε πάγια περιουσιακά στοιχεία, τα οποία προορίζονται να παραμείνουν και να χρησιμοποιηθούν από την επιχείρηση για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η απόφαση για µία επένδυση μπορεί να επηρεάσει την επιχείρηση σε τρία επίπεδα: α) στις δραστηριότητες στις οποίες εμπλέκεται, όπως τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει, β) στο γεωγραφικό μήκος και πλάτος στον οποίο είναι διασπαρμένες οι δραστηριότητές της και γ) στον τρόπο µε τον οποίο λειτουργεί. Είναι φανερή λοιπόν η ανάγκη για σωστή αξιολόγηση των παγίων επενδύσεων, διότι από αυτές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η ύπαρξη μίας εταιρίας. Αν η επένδυση αποδειχθεί επιτυχημένη η επιχείρηση με μεγάλη πιθανότητα θα απολαμβάνει μεγάλα στρατηγικά και λειτουργικά πλεονεκτήματα. Σε αντίθετο αποτέλεσμα, αν η επένδυση αποδειχθεί λανθασμένη, αφενός θα χαθεί µία μεγάλη ευκαιρία για την ανάπτυξη της επιχείρησης, αφετέρου η επιχείρηση θα έχει σπαταλήσει πόρους χωρίς να αποκομίσει κανένα όφελος. Η αξιολόγηση επενδύσεων είναι μια εξαιρετικά πολύπλοκη και δύσκολη διαδικασία η οποία από τη φύση της εμπεριέχει σημαντικό βαθμό αβεβαιότητας και ρίσκου και χρειάζεται μεγάλη εμπειρία για μπορέσουν οι εμπλεκόμενοι στην ομάδα του έργου να προβλέψουν πιθανές παθογένειες και δεινά.
Η χρηματοοικονομική αξιολόγηση αποτελεί ένα κομμάτι της διαδικασίας, που περιστρέφεται γύρω από την έννοια των ταμειακών ροών της επένδυσης και αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο. Η αξιολόγηση μιας επένδυσης συνολικά βασίζεται στη βαθιά κατανόηση της εταιρίας (διαδικασίες, διεργασίες, προϊόντα) και του περιβάλλοντός της αγορά της, καθώς και σε θέματα στρατηγικής που η επιχείρηση, µε υποκειμενικό ή αντικειμενικό τρόπο πάντα θέτει. Όμως, η χρηματοοικονομική αξιολόγηση αναγκαστικά βασίζεται σε πάρα πολλές οικονομικές, εμπορικές και παραγωγικές παραδοχές και περιλαμβάνει τις εξής δύο βασικές διαδικασίες, πρώτον τον εντοπισμό όλων των εσόδων (εισροών) και εξόδων (εκροών), που σχετίζονται µε την επένδυση (cash flow analysis) και δεύτερον τη χρήση μεθόδων και κριτηρίων, µε βάση οι παραπάνω εισροές και εκροές να μπορούν να αξιολογούνται (capital budgeting decision methods).
Στο σημερινό δύσκολο και απαιτητικό επιχειρηματικό περιβάλλον, οι τεράστιες κοινωνικές, τεχνολογικές και επιστημονικές εξελίξεις αυξάνουν σε σημαντικό βαθμό το βαθμό δυσκολίας της λήψης αποφάσεων, ασκώντας σημαντική επιρροή στην αβεβαιότητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της αξιολόγησης των επενδύσεων στο σύγχρονο επιχειρηματικό – βιομηχανικό ή και βιοτεχνικό - περιβάλλον. Η παγκοσμιοποίηση, ο συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός καθώς και η απελευθέρωση των αγορών ορίζουν τις μεθόδους αξιολόγησης απαραίτητες, οι οποίες θεωρητικά για δεκαετίες αποτελούν τον κορμό για την απόφαση αποδοχής ενός επενδυτικού σχεδίου, εκτιμώντας τον κίνδυνο που υπάρχει στο επιχειρηματικό περιβάλλον με καλύτερο τρόπο και ιδίως στην συγκεκριμένη επένδυση. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζουμε ένα ολοκληρωμένο μοντέλο αξιολόγησης επενδύσεων, προσαρμοσμένο για αξιολόγηση παγίου εξοπλισμού και μηχανών παραγωγής πλαστικών, συναρμολόγησης εξαρτημάτων και συσκευασίας του τελικού προϊόντος, για μια γραμμή παραγωγής ενός νέου καταναλωτικού προϊόντος στην σύγχρονη βιομηχανία. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μεταφέρουμε την θεωρία και να προσαρμόσουμε μοντέλα χρηματοοικονομικών δεικτών για την αξιολόγηση εξοπλισμού νέου έργου γραμμής παραγωγής για την παραγωγή νέου καταναλωτικού προϊόντος, δηλαδή παρουσιάζουμε την μέθοδο - μοντέλο όχι μόνο στην θεωρία αλλά και στην πράξη παραθέτοντας την εφαρμογή των μεθόδων σε μελέτη περίπτωσης και κατανόηση των αποτελεσμάτων από Υπεύθυνους Διαχείρισης Έργων, Προϊστάμενους και Διευθυντές στη βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων.
Θεωρώ δε ότι το συγκεκριμένο σύγγραμμα είναι ιδιαίτερα κατάλληλο υλικό για μηχανικούς και διαχειριστές βιομηχανικών έργων υλοποίησης γραμμών παραγωγής για την παραγωγή νέων καταναλωτικών προϊόντων που θέλουν να έχουν μια γρήγορη εξοικείωση με τις βασικές μεθόδους και δείκτες αξιολόγησης επενδύσεων.