Ανάλυση κοινωνικών δικτύων στις τηλεπικοινωνίες
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τηλεπικοινωνίες ; Κοινωνικά δίκτυα ; Καρδάρι ; Διάχυση δέσμηςΠερίληψη
Για πολλά χρόνια η επικοινωνία των ανθρώπων γινόταν από στόμα σε στόμα. Κάποιοι ιδιαίτεροι άνθρωποι - σύνδεσμοι, έπαιζαν πολύ σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία. Σιγά σιγά όμως, με το πέρασμα του χρόνου και με την σταδιακή ανάπτυξη της τεχνολογίας, η μορφή αυτή άλλαξε ριζικά. Πλέον, η τεχνολογική εξέλιξη και οι τηλεπικοινωνίες, έφεραν στο προσκήνιο πολλούς τρόπους επικοινωνίας όπως, τα κινητά τηλέφωνα, τα σύντομα μηνύματα, τα μηνύματα πολυμέσων, τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.ά. Παρά τις σημαντικές αυτές εξελίξεις, οι άνθρωποι - σύνδεσμοι παραμένουν σημαντικοί και υπάρχουν ακόμη. Τα κύρια χαρακτηριστικά τους είναι ότι γνωρίζουν πολύ κόσμο, ξέρουν χρήσιμα πράγματα για τους ανθρώπους και επίσης γνωρίζουν πώς να μιλούν με τους αυτούς. Με τον τρόπο αυτό, μπορούν να ασκούν μεγάλη επίδραση σε αυτούς και μπορούν εύκολα να διανέμουν και να παγιώνουν ιδέες και συμπεριφορές. Οι πάροχοι μεγάλων επιχειρήσεων τηλεπικοινωνίας, μπορεί καθημερινά να χάνουν πελάτες και να καταβάλλουν μια διαρκή προσπάθεια να τους διατηρήσουν. Ο όγκος των πελατών, είναι πιθανό να αντιστοιχεί ακόμα και σε εκατομμύρια. Είναι σημαντικό να μπορούν να κατανοήσουν τον λόγο που χάνουν κάποιο πελάτη και να προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν τον αριθμό αυτό.
Λόγω του συνεχή ανταγωνισμού, οι πάροχοι των τηλεπικοινωνιών, προσπαθούν συνεχώς να βελτιώνονται και να δημιουργούν προσφορές για να διατηρούν τους ήδη υπάρχοντες πελάτες, αλλά και να προσελκύουν νέους. Αυτός ο υγιής ανταγωνισμός, αποτελεί πηγή καινοτομίας και εξέλιξης. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να περιγράψει τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών, με σύγχρονα μοντέλα και μεθόδους, επιτυγχάνουν τους επιμέρους στόχους που αναφέρθηκαν, βασιζόμενες πάντα στην ανάλυση των κοινωνικών δικτύων. Η προσέγγιση αυτή της ανάλυσης προσαρμόζεται πλήρως στην βιομηχανία των τηλεπικοινωνιών, εξετάζοντας τα σπουδαιότερα της σενάρια. Πραγματοποιείται, επίσης, μια εκτενής αναφορά στην SAS, την μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρία λογισμικού στον κόσμο, η οποία ενισχύει την παραπάνω ανάλυση.
Τα συμπεράσματα που προκύπτουν, μπορούν να υποδείξουν στην εκάστοτε επιχείρηση τηλεπικοινωνιών τον τρόπο διαχείρισης των ενεργειών της, σε κάθε μεμονωμένο επιχειρησιακό γεγονός. Έτσι, κάθε οργανισμός τηλεπικοινωνίας έχει την δυνατότητα να μεγιστοποιήσει τα κέρδη του και ταυτόχρονα να μειώσει τα λειτουργικά κόστη, μέσα από την αποτελεσματική αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της ανάλυσης.