Διαδικτυακό προσαρμοστικό σύστημα διδασκαλίας για την εκμάθηση της ανάπτυξης εγγραφών καθιερώσεων με RDA & MARC21
A web-based adaptive tutoring system for learning the creation of authority records with RDA & MARC21
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Διαδικτυακό Προσαρμοστικό Σύστημα Διδασκαλίας ; Web-based Adaptive Tutoring System ; Authority Records ; RDA ; MARC21 ; Εγγραφές καθιερώσεων ; Authority recordsΠερίληψη
Στην παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή παρουσιάζεται η ανάπτυξη και κατασκευή ενός Διαδικτυακού Προσαρμοστικού Συστήματος Διδασκαλίας βασικών εννοιών στην Βιβλιοθηκονομία και Επιστήμη της Πληροφορίας. Πιο συγκεκριμένα το πεδίο στο οποίο εστιάζουμε είναι η ανάπτυξη εγγραφών Καθιερώσεων με βάση τα πρότυπα MARC21 και RDA. Η δημιουργία του συγκεκριμένου συστήματος έχει ως στόχο την εσωτερική διαρκή επιμόρφωση και κατάρτιση των εργαζόμενων επαγγελματιών βιβλιοθηκονόμων σε νέα πρότυπα και έννοιες κατά τη διάρκεια της εργασίας σε ρυθμό και χρόνο που επιλέγει ο ίδιος ο εκπαιδευόμενος. Οι εκπαιδευόμενοι εφόσον κάνουν εγγραφή στο σύστημα μπορούν να μελετήσουν την σχετική ύλη, η οποία είναι οργανωμένη σε θεματικές ενότητες και κεφάλαια. Η παρακολούθηση και μελέτη κάθε θεματικής ενότητας θεωρείται ολοκληρωμένη εφόσον ο εκπαιδευόμενος φέρει επιτυχή αποτελέσματα στα τεστ αυτο-αξιολόγησης που υπάρχουν σε κάθε κεφάλαιο καθώς και στο τελικό. Το σύστημα προσαρμόζει την παρουσίαση της ύλης μετά από επιλογή του εκπαιδευόμενου, εμφανίζοντας ανάλογα τη θεωρία ή τα παραδείγματα ως πρώτο αντικείμενο μελέτης. Το προφίλ του εκπαιδευόμενου ενημερώνεται μέσω της αλληλεπίδρασής του με το σύστημα, κατά τη διάρκεια των συνεδριών, παρακολουθώντας το γνωστικό του επίπεδο και την εξέλιξή του, και παρέχει σχετική ανατροφοδότηση μέσω μηνυμάτων. Για τη δημιουργία των θεματικών ενοτήτων παρέχεται σχετικό εργαλείο συγγραφής στους εισηγητές σε εύχρηστο και φιλικό περιβάλλον. Το σύστημα παρέχει στατιστικά στοιχεία των εκπαιδευόμενων και των θεματικών ενοτήτων συνολικά. Τέλος, γίνεται χρήση πολυμεσικών στοιχείων τα οποία σε συνδυασμό με τις θεωρίες μάθησης και τις αρχές σχεδίασης ενός εκπαιδευτικού λογισμικού προσφέρουν ένα φιλικό και ελκυστικό περιβάλλον στον χρήστη.