Η εξαγορά των επιχειρήσεων και ο τρόπος πληρωμής του τιμήματος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Συγχωνεύσεις – εξαγορές ; Τρόπος πληρωμήςΠερίληψη
Στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και της αυξανόμενης ενοποίησης των αγορών, η ανάπτυξη θα παραμείνει η κύρια προτεραιότητα για τα στελέχη όλων των επιχειρήσεων. Οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές, παράλληλα με τις κοινοπραξίες και τις συμμαχίες αποτελούν πλέον τον ακρογωνιαίο λίθο της σημερινής εταιρικής στρατηγικής ως η ταχύτερη οδός προς την ανάπτυξη.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις συγχωνεύσεις και εξαγορές εστιάζοντας στην επίδραση που έχει ο τρόπος πληρωμής του τιμήματος στην αποδοτικότητα και κερδοφορία της επιχείρησης.
Τα πρώτα κεφάλαια ξεκινούν προσπαθώντας να εισάγουν τον αναγνώστη στην έννοια των συγχωνεύσεων και εξαγορών. Δίνονται οι ορισμοί τους, τα είδη τους, καθώς και η διαδικασία που ακολουθείται για να πραγματοποιηθεί μια τέτοια συμφωνία. Αναφέρονται οι στρατηγικές εξαγορών που χρησιμοποιεί τόσο η εταιρία – επενδυτής, όσο και οι εταιρία – στόχος καθώς και οι μορφές αμύνης. Στη συνέχεια γίνεται μια ιστορική αναδρομή σχετικά με αυτούς τους δύο όρους, αναφέρονται τα κίνητρα που οδηγούν σε μια συγχώνευση ή εξαγορά, καθώς και τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα και οι κίνδυνοι που κρύβουν. Μέσα από την σύνοψη της βιβλιογραφίας προκύπτον συμπεράσματα σχετικά με την επίδραση που έχουν οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές στον πλούτο των μετόχων.
Τέλος, αναλύονται οι τρόποι πληρωμής που μια εταιρία – επενδυτής χρησιμοποιεί ώστε να πραγματοποιήσει μια συγχώνευση ή εξαγορά καθώς και οι παράγοντες που τους επηρεάζουν. Για την μελέτη της επίδρασης που έχει ο τρόπος πληρωμής στην αποδοτικότητα της επιχείρησης, χρησιμοποιείται δείγμα που αποτελείται από τέσσερις επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν πραγματοποιήσει συγχωνεύσεις και εξαγορές που ολοκληρώθηκαν κατά την περίοδο 2009 – 2018, δηλαδή μια περίοδο που η Ελλάδα βιώνει οικονομική κρίση. Έπειτα, παρουσιάζονται οι χρηματοοικονομικοί δείκτες οι οποίοι χρησιμοποιούνται για να προσδιορίσουν την οικονομική κατάσταση μιας επιχείρησης και γίνεται εκτενέστερη αναφορά στους δείκτες αποδοτικότητας, οι οποίοι και χρησιμοποιούνται για την ανάλυση του δείγματός μας και την διεξαγωγή συμπερασμάτων.