Κρίση στην ναυτιλία και την οικονομία και η οργάνωση λιμενικών επιχειρήσεων κρίκων της μεταφορικής αλυσίδας
Προβολή/ Άνοιγμα
Περίληψη
Η παρούσα εργασία θα ασχοληθεί με θέματα της μεταφορικής αλυσίδας που έχει αντίκτυπο και στο τομέα της door to door μεταφοράς. Συνεπώς θα αναφερθώ στην οργάνωση λιμενικών επιχειρήσεων και πιο συγκεκριμένα στην οργάνωση των τερματικών υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων. Επίσης θα αναφερθεί ο ρόλος που έχουν τα λιμάνια στο θέμα της ιδιωτικοποίησης, καθότι η τάση ιδιωτικοποίηση είναι ένα ζήτημα που προϋπήρχε και πριν την κρίση, αλλά εν μέσω οικονομικής κρίσης εντάθηκε και επιταχύνθηκε. Τέλος στην εργασία αυτή αναφέρεται και η τάση των mega carriers να γίνουν global operator που κρίνεται ως ένα από τα σημαντικά αποτελέσματα που έφερε η παγκόσμια κρίση του 2008 και η εργασία αυτή θα ολοκληρωθεί μέσα από τέσσερα κεφάλαια.
Πιο αναλυτικά, το πρώτο κεφάλαιο θα αναφερθεί στο προσδιορισμό των οικονομικών κρίσεων κάνοντας σχετικές αναφορές στην ιστορική ανασκόπηση αλλά και στην πρόσφατη οικονομική κρίση.
Στη συνέχεια το δεύτερο κεφάλαιο θα αναπτύξει την οικονομική κρίση, αλλά και τις επιπτώσεις της στην ναυτιλιακή βιομηχανία εξετάζοντας τη περίοδο άνθησης αλλά και τους παράγοντες που επιδείνωσαν την κρίση στην αγορά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς επίσης και την οικονομική κρίση και στις θετικές αντιλήψεις που δημιουργήθηκαν μέσω αυτής.
Το τρίτο κεφάλαιο θα εμβαθύνει στη μελέτη της αγοράς των μεταφορών εξετάζοντας τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, τις κάθετες και οριζόντιες ολοκληρώσεις, τις συμμαχίες στο κλάδο των μεταφορών, τα ολιγοπώλια καθώς και το ρόλο των λιμένων ως κρίκος της μεταφορικής αλυσίδας. Όπως επίσης θα εξετάσει την έννοια της ιδιωτικοποίησης και τους τρόπους εφαρμογής της στους λιμένες, ενώ θα αναφέρει και ποια είναι τα κίνητρα για ιδιωτικοποίηση λιμένων, όπως επίσης και τα ωφελήματα και μειονεκτήματα από κάτι τέτοιο.
Θα παρουσιαστούν στη συνέχεια αναλυτικά οι τρόποι ιδιωτικοποίησης, η μίσθωση διοίκησης, η χρηματοδοτική μίσθωση, η εξ’ ολοκλήρου πώληση των περιουσιακών στοιχείων του λιμένα αλλά και η πώληση μετοχών στον ιδιωτικό τομέα.
Έπειτα, στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο θα γινεί αναφορά στον ορισμό της λιμενικής βιομηχανίας και στο τι σημαίνει κρίση στην λιμενική βιομηχανία, αλλά και στις επιδράσεις που δέχτηκε η λιμενική βιομηχανία από την οικονομική κρίση του 2008και θα γίνει μια αναφορά στους mega carriers και στην μετατροπή τους σε πολλές περιπτώσεις μετά την κρίση σε global operators αλλά και στις συμμαχίες της liner αγοράς, κλείνοντας την εργασία με τα συμπεράσματα που δημιουργήθηκαν κατά την διαδρομή της εκπόνησης της εργασίας.