Η αγορά της κρουαζιέρας στην Ελλάδα : στρατηγική ανάλυση του κλάδου
Master Thesis
Συγγραφέας
Γεωργάνου, Υβόννη Σ.
Ημερομηνία
2007-01-26Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Cruise lines ; Ocean travelΠερίληψη
Στην Ελλάδα, ο κλάδος της κρουαζιέρας ξεκίνησε ν’ αναπτύσσεται το 1955 με το κρουαζιερόπλοιο «Semiramis». και αντιπροσωπεύεται σήμερα, το έτος 2006, από κρουαζιερόπλοια όπως το «Thomson Destiny», το «Perla», το «Coral» και «Calypso», το «Ocean Monarch» και πολλά ακόμη κρουαζιερόπλοια, τα οποία διαθέτουν εκάστοτε δυνατότητες φιλοξενίας έως και 1700 επιβατών. Τα δεδομένα και οι απαιτήσεις του συγκεκριμένου κλάδου μεταβάλλονταν έντονα από δεκαετία σε δεκαετία, εάν όχι από έτος σε έτος. Οι σημαντικότερες αλλαγές στον κλάδο πραγματοποιήθηκαν τη δεκαετία του ‘70 καθώς δημιουργήθηκαν οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες και η κρίση άρχισε 20 χρόνια αργότερα, τη δεκαετία του ‘90, όπου ξένες εταιρείες έφεραν τα κρουαζιερόπλοιά τους στην ελληνική αγορά, δημιουργώντας έντονο ανταγωνισμό. Οι ναυτιλιακές εταιρείες που υπήρξαν στον κλάδο και καθιερώθηκαν μέσω της προσφοράς τουριστικών πακέτων κρουαζιέρας στο ελληνικό επιβατικό κοινό υπήρξαν την δεκαετία ‘ 70 – ‘ 80 – ‘ 90, και οι σημαντικότερες εξ αυτών ήταν η Epirotiki Lines, Typaldos Lines, Efthimiadis Lines, Kavounidis Lines, Sun Lines, Vlasopoulos, Cycladic Cruises, Med Sun Lines, Karageorgis Lines, Golden Star Cruises, Med Sun Lines, Karras Lines και Perlous Shipping η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Intercruise Royal Olympic Cruise. Από το έτος 2004, τα δύο τελευταία δηλαδή χρόνια, οι ναυτιλιακές εταιρείες που ρυθμίζουν τον κλάδο της κρουαζιέρας είναι η Louis Hellenic Cruises και η Golden Star Cruises. Σε στρατηγικό επίπεδο η ανάλυση του κλάδου της κρουαζιέρας πραγματοποιείται με τα εργαλεία: Αλυσίδα Αξίας, Ανάλυση του υποδείγματος των πέντε δυνάμεων, Pestie Αnalysis, καθώς και SWOT ανάλυση.