Έρευνα ικανοποίησης επισκεπτών για αξιολόγηση τουριστικής στρατηγικής και προτάσεις βελτίωσης: η μελέτη περίπτωσης του νησιού των Σπετσών
Research on visitor satisfaction in order to evaluate touristic strategy and recommendations for improvement: case study of Spetses island
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τουριστική ικανοποίηση ; Τουριστική στρατηγική ; Τουρισμός ; Έρευνα ; Αξιολόγηση τουριστικής στρατηγικής ; ΣπέτσεςΠερίληψη
Στη παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η ικανοποίηση των επισκεπτών του νησιού των Σπετσών, μέσω στατιστικής έρευνας, με σκοπό την αξιολόγηση της τουριστικής στρατηγικής του νησιού. Γίνεται χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS, όπου υλοποιείται στατιστική ανάλυση των δεδομένων της έρευνας και διεξάγονται σχετικές γραμμικές παλινδρομήσεις. Μέσω της έρευνας, εξάγονται χρήσιμα συμπεράσματα για το προφίλ των τουριστών, για τα στοιχεία του ταξιδιού τους, για την ικανοποίησή τους από επιμέρους κριτήρια αλλά και για τα δυνατά και αδύνατα σημεία του νησιού. Η πρώτη γραμμική παλινδρόμηση που υλοποιείται, προσδιορίζει το βαθμό συσχέτισης της ολικής ικανοποίησης του τουρίστα με τον βαθμό της μερικής ικανοποίησής του από επιμέρους κριτήρια. Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορούν να καθοριστούν εκείνα τα κριτήρια στα οποία πρέπει να δοθεί η απαραίτητη έμφαση για τη βελτίωση της τουριστικής εικόνας του νησιού. Ακόμη, η δεύτερη γραμμική παλινδρόμηση, επιδιώκει να αποδείξει την ισχυρή σύνδεση της ολικής ικανοποίησης του τουρίστα με τη πιθανότητα αυτός να προτείνει σε άλλους τουρίστες να επισκεφθούν μελλοντικά το νησί. Τέλος, προβάλλονται κατάλληλα μέτρα δράσης που θα βελτιώσουν την τουριστική στρατηγική του νησιού και θα αυξήσουν την τουριστική ικανοποίηση.