Επιχειρησιακές στρατηγικές σε περιόδους ανάπτυξης και ύφεσης: η περίπτωση ελληνικής επιχείρησης
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαλάνης, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2018-09-24Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Επιχειρησιακή στρατηγική ; Οικονομικοί κύκλοι ; Ελληνική οικονομία ; ΤσιμεντοβιομηχανίεςΠερίληψη
Όλοι οι οργανισμοί, ανεξαρτήτου μεγέθους, καλούνται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις του συνεχώς μεταβαλλόμενου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και να λάβουν σημαντικές αποφάσεις που αφορούν τη στρατηγική τους κατεύθυνση. Εξετάζοντας τα στοιχεία μιας οικονομίας για μεγάλα χρονικά διαστήματα, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι η οικονομική δραστηριότητα, κάποιες φορές αυξάνεται γρήγορα, κάποιες φορές αργά, ενώ κάποιες άλλες μειώνεται. Αυτές οι διαδοχικές αυξομειώσεις οι οποίες παρουσιάζουν μια συστηματική κυκλικότητα και μετρούνται με βάση τις μεταβολές των μακροοικονομικών μεγεθών, ονομάζονται οικονομικές διακυμάνσεις ή οικονομικοί κύκλοι. Η ελληνική οικονομία θεωρείται ασταθής, με έντονες μακροπρόθεσμες κυκλικές διακυμάνσεις, καθώς έχουν παρατηρηθεί μακρές περίοδοι ανάπτυξης και ύφεσης της οικονομικής δραστηριότητας.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο προσδιορισμός και η ανάλυση των επιχειρησιακών στρατηγικών μιας ελληνικής επιχείρησης κατά την περίοδο 2000-2016. Ειδικότερα, εξετάζεται η συμπεριφορά της επιχείρησης, που ασκεί τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, ως προς τις ακολουθούμενες επιχειρησιακές στρατηγικές της, σε δύο υπο-περιόδους της ελληνικής οικονομίας: (1) 2000-2007, που σηματοδοτεί την περίοδο ανάπτυξης και (2) 2008-2016, που σηματοδοτεί την περίοδο ύφεσης. Επιπλέον, διεξάγεται διαχρονική μελέτη της ελληνικής οικονομίας, καθώς και του κλάδου τσιμέντου, στον οποίο η επιχείρηση ασκεί τη βασική επιχειρηματική της δραστηριότητα.
Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με την ανάλυση των επιχειρησιακών στρατηγικών, τη θεωρία των οικονομικών κύκλων, τη διαχρονική εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας από την Οθωμανική περίοδο έως και σήμερα, εστιάζοντας στις περιόδους ανάπτυξης και ύφεσης, καθώς και την εξέλιξη της βιομηχανίας τσιμέντου στην Ελλάδα. Επιπλέον, παρουσιάζεται μελέτη περίπτωσης προκειμένου να διερευνηθούν οι επιχειρησιακές στρατηγικές της υπό εξέταση επιχείρησης, τόσο σε σχέση με την πορεία της ελληνικής οικονομίας όσο και την πορεία του κλάδου τσιμέντου κατά την περίοδο 2000-2016, και παραθέτονται χρήσιμα συμπεράσματα.