Ανάλυση του κλάδου της οινοποιίας στην Ελλάδα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Οινοποιία ; Οινοπαραγωγικές επιχειρήσεις ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Υπόδειγμα των πέντε συν μια (5+1) δυνάμεων του Porter ; SWOT analysis ; ΕλλάδαΠερίληψη
Η παραγωγή και η εμπορία κρασιού αποτελεί μια ισχυρή βιομηχανία, παγκοσμίως. Η παγκόσμια και εγχώρια αγορά του τυποποιημένου οίνου θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστική και πολύπλοκη. Η ιστορία του ελληνικού κρασιού καλύπτει μία εξαιρετικά μεγάλη χρονική περίοδο, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως, όσον αφορά τη συνεχόμενη καλλιέργεια της αμπέλου και τη διαχρονική παραγωγή οίνων. Ο κλάδος της οινοποιίας αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τομείς της ελληνικής οικονομίας όχι μόνο για την εγχώρια αγορά ποτών, αλλά και για την ανάπτυξη και προώθηση γενικά των ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων στις αγορές του εξωτερικού. Στον κλάδο της οινοποιίας έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια διαρθρωτικές αλλαγές που στοχεύουν να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών οίνων, έτσι ώστε να αποκτήσουν την αρμόζουσα θέση στην διεθνή αγορά.
Έχει παρατηρηθεί την τελευταία πενταετία μία τάση για διεθνή εξωστρέφεια από τις ελληνικές οινοποιητικές επιχειρήσεις. Oι οικονομικές συνθήκες μέσα στις οποίες λειτουργούν οι ελληνικές επιχειρήσεις οινοποιίας και η εξέταση των χαρακτηριστικών του κλάδου οινοποιίας, οδηγούν σε συγκεκριμένα συμπεράσματα και πρακτικές για την πορεία του κλάδου. Τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης δίνονται βάσει του υποδείγματος των πέντε δυνάμεων του Porter και της ανάλυσης SWOT. Τέλος, συνοψίζονται τα βασικά σημεία που προέκυψαν από τη παραπάνω ανάλυση.