Το καύσιμο LNG στη σύγχρονη ναυτιλία οικονομικές και περιβαλλοντικές επιδράσεις και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της χρήσης του
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Περιβαλλοντικό αποτύπωμα ; Ναυτιλία ; ΡύποιΠερίληψη
Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η δυνατότηα υποκατάστασης των συμβατικών υγρών καυσίμων από υγροποιημένο φυσικό αέριο. Οι περιβαλλοντικές επιδόσεις των πλοίων που αξιοποιούν LNG είναι σημαντικά καλύτερες σε σχέση με τις επιδόσεις πλοίων που καταναλώνουν υγρά καύσιμα ναυτιλίας. Οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου σε σχέση με τη χρήση υγρών καυσίμων μειώνονται κατά περίπου 80-85%, λόγω της καθαρότερης καύσης που πραγματοποιείται στις μηχανές διπλού καυσίμου. Οι εκπομπές οξειδίων του θείου σχεδόν μηδενίζονται, καθώς το LNG δεν περιέχει θείο, οι σωματιδιακές εκπομπές είναι πολύ μικρές, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που προκύπτουν από την καύση περιορίζονται κατά 20-30%.Το LNG αναδεικνύεται ως μία οικονομικότερη και οικολογικότερη εναλλακτική επιλογή στον τομέα της ναυτιλίας και, όπως σημειώθηκε με την αναφορά σε χαρακτηριστικά παραδείγματα σκαφών που λειτουργούν καταναλώνοντας LNG, η ναυπήγηση σκαφών και η κατασκευή μηχανών διπλού καυσίμου συνιστούν μία ενδιαφέρουσα τάση που μπορεί να επιφέρει σημαντικά μακροπρόθεσμα περιβαλλοντικά οφέλη.