Χρηματοοικονομική διάρθρωση και εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης εταιρειών εμπορίας αυτοκινήτων
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Χρηματοοικονομική διάρθρωση ; Εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων ; ΧρηματοδότησηΠερίληψη
Με την παρούσα εργασία επιχειρείται μια ολιστική προσέγγιση στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων η οποία περιλαμβάνει παρουσίαση της παρούσας κατάστασης, ανάδειξη των κυριότερων προβλημάτων των εταιρειών του κλάδου με βασικότερο όλων την μυ ύπαρξη χρηματοδότησης. Ο αντικειμενικός σκοπός της εργασίας είναι η αποτύπωση της χρηματοοικονομικής κατάστασης του κλάδου και η παρουσίαση χρηματοδοτικών εργαλείων όπως αυτά διαμορφώνονται σήμερα.
Η μεθοδολογία που ακολουθείται είναι η ανάλυση του μακροοικονομικού περιβάλλοντος πρωτίστως κι έπειτα η ανάλυση του κλάδου. Κρίνεται δε χρήσιμη μια σύντομη ιστορική αναδρομή προκειμένου να αντιληφθεί πλήρως ο αναγνώστης το μέγεθος της οικονομικής ζημίας που έχει υποστεί τόσο ο κλάδος όσο και το κράτος εν τέλει. Για την αρτιότερη επιστημονική τεκμηρίωση των παραπάνω γίνεται χρήση χρηματοοικονομικών δεικτών και ανάλυσης (με κριτικό βλέμμα) λογιστικών καταστάσεων. Τέλος, παρατίθεται μια μελέτη περίπτωσης εταιρείας του κλάδου καθώς και προτάσεις για την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης πέραν του τραπεζικού δανεισμού.
Το περιβάλλον μέσα στο οποίο καλούνται να λειτουργήσουν και να επιβιώσουν οι εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων έχει μεταβληθεί άρδην από το 2008 όπου πλέον η οικονομική ύφεση επηρεάζει έντονα αρνητικά βασικά μακροοικονομικά μεγέθη. Ενδεικτικά αναφέρουμε, το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ σε τρέχουσες αγοραίες τιμές) καταγράφει μείωση 26% για την περίοδο 2008-2015.
Το έτος 2014 η καθοδική αυτή πορεία ανακόπηκε προσωρινά (+0,7% το πρώτο εννεάμηνο συγκεκριμένα) αλλά αυτή η μικρή αύξηση ήταν αμελητέα μπροστά στις σωρευτικές απώλειες των προηγούμενων ετών.
Σε ότι αφορά την απασχόληση στην Ελλάδα, το ποσοστό ανεργίας παραμένει από τα υψηλότερα της Ευρωζώνης και διαμορφώνεται στο 21,7% με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Απρίλιο του 2017. Ο πληθωρισμός στην Ελλάδα καταγράφει πτωτική πορεία από το 2008 καταγράφοντας αρνητικές τιμές για τα έτη 2013-2015 (-0,9%, -1,3% και -1,7% αντίστοιχα) και θετική τιμή 1% για τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.
Η ραγδαία επιδείνωση της οικονομίας είχε άμεσο αντίκτυπο στις εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων οι οποίες είδαν τις πωλήσεις τους να καταγράφουν πτώση που άγγιξε και το 80%. Ως αποτέλεσμα, η ρευστότητα πολλών εταιρειών του κλάδου βρέθηκε σε κρίσιμο σημείο και πολλές μάλιστα οδηγήθηκαν στην χρεοκοπία καθώς κατέγραφαν εκτεταμένες ζημιές για μεγάλο χρονικό διάστημα.