Αξιολόγηση ευχρηστίας και διδακτικής μεθοδολογίας e-learning προγράμματος
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιμόρφωση ; Σχεδιασμός τεχνολογιών μάθησης ; Αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού ; Continuous education ; Learning technologies design ; Evaluation of educational siteΠερίληψη
Η έλευση της κοινωνίας της γνώσης δημιουργεί νέα δεδομένα για τη μάθηση : η παγκόσμια ψηφιακή οικονομία απαιτεί ένα ευέλικτο εργατικό δυναμικό, που ενημερώνεται διαρκώς για τη νέα γνώση, που παράγεται με γρήγορους ρυθμούς. Ομοίως, και οι πολίτες της κοινωνίας της γνώσης χρειάζεται να επανεκπαιδεύονται διαρκώς, ώστε να είναι ανταγωνιστικοί, αλλά και να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες για την προσωπική τους εξέλιξη. Η ραγδαία ανάπτυξη των τεχνολογιών μάθησης προσφέρει μια σειρά από νέες δυνατότητες για την κάλυψη των αναφερθέντων αναγκών: εφαρμογές συνεργατικής εκπαίδευσης και κατάρτισης είναι διαθέσιμες σε όλους (anywhere, anytime, anyplace), π.χ. μέσω δικτυακών περιβαλλόντων μάθησης (web-based learning environments), συστημάτων διαχείρισης μάθησης (learning management systems), συστημάτων διαχείρισης μαθησιακού περιεχομένου (learning content management systems). Επιπρόσθετα, οι πρόσφατες καινοτομίες στις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Εκπαίδευσης επιτρέπουν τη διαφοροποίηση από το μοντέλο της παραδοσιακής διδασκαλίας: η μάθηση μπορεί να αποδεσμευτεί από το περιβάλλον της τάξης και να πραγματοποιηθεί σε οποιοδήποτε περιβάλλον με πραγματικές και αυθεντικές δραστηριότητες (outdoor activities). Για τη μεγιστοποίηση της ωφελιμότητας τέτοιων περιβαλλόντων μάθησης χρειάζεται πολύ προσεκτική επιλογή στα χαρακτηριστικά ανάπτυξης, σχεδιασμού και περιεχομένου. Για το λόγο αυτό τα τελευταία χρόνια διεξάγονται εκτενείς έρευνες στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη διαμεσολαβημένων από υπολογιστή, κοινωνικά διαμοιρασμένων πλαισίων. Με δεδομένη την αναγκαιότητα συνεχούς επιμόρφωσης των εργαζομένων ως προϋπόθεση της επαγγελματικής εξέλιξής τους – ώστε να επιτυγχάνεται αέναη προσαρμογή στη ρευστότητα των συνθηκών του επαγγελματικού περιβάλλοντος – η αξιολόγηση των προσφερόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέχει τον έλεγχο, τη διασφάλιση ποιότητας και την πλήρωση μορφωτικών ελλειμμάτων. Στον έλεγχο ποιότητας εξ αποστάσεως σεμιναρίου ειδικής αγωγής αναφέρεται και η παρούσα εργασία.