Αξιοποίηση ΤΠΕ για την καλλιέργεια του λεξιλογίου και της κριτικής σκέψης σε παλιννοστούντες μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Παλιννοστούντες μαθητές ; Τεχνολογία ; Διεξαγωγή έρευνας ; Κριτική σκέψη ; Λεξιλόγιο ; Repatriated stydents ; Technology ; Research ; Vocabulary ; Critical thinkingΠερίληψη
Η ένταξη των παλιννοστούντων μαθητών στην ελληνική εκπαίδευση υπήρξε ένα εγχείρημα που παλινδρόμησε ανάμεσα σε πολλές πολιτικές και πρακτικές, επιφέροντας μικρές αλλαγές και βελτιώσεις στην επιτυχή σχολική εκπαίδευση των μαθητών. Οι ματαιώσεις που βιώνουν από τις καθημερινές πρακτικές που υπαγορεύουν τα αναλυτικά προγράμματα και από τις απαιτήσεις των σχολικών εγχειριδίων είναι πολλαπλές και σημαντικές. Μέσω της παρούσας έρευνας επιδιώκεται η ανάδειξη της σημασίας εμπλοκής των μαθητών αυτών σε καινοτόμες, συνεργατικές διδακτικές προσεγγίσεις, επιδιώκοντας την προώθηση της σχολικής τους προόδου.
Αντικείμενο, λοιπόν, της παρούσας Μεταπτυχιακής Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η διερεύνηση του κατά πόσο η διαδικασία διεξαγωγής κοινωνικής έρευνας από παλιννοστούντες μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με την αξιοποίηση της Τεχνολογίας μπορεί να συμβάλλει στην ατομική ενίσχυση του κάθε μαθητή ως προς την καλλιέργεια του λεξιλογίου κατά τον γραπτό, κυρίως, λόγο και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης.
Στην έρευνα που υλοποιήθηκε και συμπεριλαμβάνεται στην παρούσα διπλωματική εργασία, οι μαθητές εισήχθησαν βιωματικά στη διεξαγωγή έρευνας ερωτηματολογίου, μέσα από στάδια που συνιστούν την επιστημονικότητα και την εγκυρότητα της. Όσον αφορά στα αρχικά ερευνητικά ερωτήματα που τέθηκαν, τα αποτελέσματα υπήρξαν ικανοποιητικά και ενθαρρύνουν την επέκταση της διερεύνησης σε μεγαλύτερη χρονική κλίμακα, αλλά και σε μεγαλύτερο δείγμα.