Στρατηγική ανάλυση εταιρείας κλάδου αερομεταφορών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υπόδειγμα στρατηγικού μάνατζμεντ ; Φυσικό περιβάλλον ; Έμμεσο περιβάλλον ; Άμεσο περιβάλλον ; Ανάλυση PEST ; Υπόδειγμα των πέντε συν μια (5+1) δυνάμεων του Porter ; Ανάλυση SWOT ; Μήτρα TOWS ; Αερομεταφορές ; Aegean AirlinesΠερίληψη
Στο σημερινό πολυτάραχο και παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν το ταχύτερο μέσο μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων στον κόσμο. Παρά τις δυσμενείς επιδράσεις των γεγονότων μετά τις 11 Σεπτεμβρίου 2001 και των μέτρων που επακολούθησαν αυτών, ο κλάδος των αερομεταφορών παρουσιάζει ανάπτυξη η οποία φαίνεται να διατηρείται για το χρονικό διάστημα των επόμενων είκοσι ετών. Η απελευθέρωση της αγοράς μετά το 1992 οδήγησε στην εμφάνιση πολλών νέων εταιρειών αερομεταφορών, πολλές από τις οποίες δραστηριοποιούνται ως Low Cost Carriers, καθιστώντας δριμύτερο τον ανταγωνισμό. Γίνεται αντιληπτό πως η κερδοφορία κάθε εταιρείας του κλάδου, αλλά ακόμη και η ίδια η επιβίωση αυτής, θα κριθεί από την αποτελεσματική ανάλυση και ανίχνευση των σημαντικών δρώντων παραγόντων, εξωτερικών και εσωτερικών, και τη διαμόρφωση στρατηγικών βασισμένων στα αποτελέσματα της ανάλυσης αυτής.
Στην παρούσα εργασία υλοποιείται μια προσπάθεια ανάλυσης του περιβάλλοντος της Aegean Airlines, της εταιρείας ηγέτη στην Ελληνική αγορά των αερομεταφορών. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια εισαγωγή στις βασικές έννοιες της θεωρίας και της μεθοδολογίας στην οποία βασίζεται η ανάλυση. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρατίθεται το ιστορικό, το νομικό πλαίσιο και η παρούσα κατάσταση του κλάδου των αερομεταφορών στην Ελλάδα, όπως και οι βασικοί δείκτες μέτρησης επίδοσης των εταιρειών αυτού. Στο τρίτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται μια πρώτη επαφή με την Aegean Airlines, μέσω της ιστορίας, της δομής, του οράματος, της αποστολής και των αξιών, και τέλος τις διακρίσεις της. Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται η έναρξη της ανάλυσης, αρχής γενομένης από το φυσικό εξωτερικό περιβάλλον και συνεχίζοντας με το έμμεσο. Ακολουθεί στο πέμπτο κεφάλαιο η ανάλυση του άμεσου εξωτερικού περιβάλλοντος, ενώ στο έκτο ολοκληρώνεται η ανίχνευση του περιβάλλοντος, με την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Στο έβδομο κεφάλαιο χρησιμοποιούνται τα στοιχεία των προηγούμενων κεφαλαίων για την ανάλυση SWOT και την ανάδειξη της παρούσας στρατηγική της εταιρείας, στο πλαίσιο του υποδείγματος στου Στρατηγικού Management. Τέλος στο όγδοο κεφάλαιο, παρατίθενται οι εναλλακτικές στρατηγικές βασισμένες στη ανάλυση SWOT και κάνοντας χρήση της μεθοδολογίας της μήτρας TOWS.