Προσαρμοστικό σύστημα διδασκαλίας με βάση το στυλ μάθησης
Adaptive tutoring system based on learning style
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ηλεκτρονική μάθηση ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Προσαρμοστικά συστήματα μάθησηςΠερίληψη
Για την υλοποίηση της μεταπτυχιακής διατριβής κατασκευάστηκε και θα παρουσιαστεί ένα προσαρμοστικό σύστημα διδασκαλίας για σπουδαστές με βάση το γνωστικό στυλ μάθησης . Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Honey, P. & Mumford, A. (1992) και ανάλογα με τις απαντήσεις που δίνει ο κάθε εκπαιδευόμενος κατηγοριοποιείται στο στυλ μάθησης που του ταιριάζει. . Επειδή ορισμένοι μαθαίνουν καλύτερα μέσα από την οπτική παρουσίαση του μαθησιακού υλικού, άλλοι μέσα από την προφορική του παρουσίαση και κάποιοι προτιμούν να το προσεγγίζουν με παραδείγματα. Προκειμένου δηλαδή, να δημιουργηθεί το ιδεατό εκπαιδευτικό περιβάλλον, ένα προσαρμοστικό σύστημα παρέχει στον εκπαιδευόμενο τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί διαφορετικούς κάθε τρόπους καθοδήγησης, προκειμένου να ταιριάξει τις προσωπικές του ανάγκες και να βελτιώσει την εκπαίδευση του μέσα στο σύστημα. Για τον λόγο αυτό πραγματοποιήθηκε η ανάπτυξη ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος, με εφαρμογή στην διδασκαλία της γλώσσας προγραμματισμού C sharp, το οποίο χρησιμοποιεί ορισμένα χαρακτηριστικά του φοιτητή, προσαρμόζοντας έτσι το διδακτικό υλικό του μαθήματος στις ιδιαίτερες ανάγκες, γνώσεις και προτιμήσεις του, αλλά παράλληλα και στον ρυθμό με τον οποίο αυτός κατανοεί το αντικείμενο που διδάσκεται. Οι κατηγορίες στις οποίες χωρίζονται οι σπουδαστές με τις απαντήσεις που θα δώσουν είναι : ακτιβιστής, ανακλαστής, θεωρητικός και πραγματιστής, και έπειτα μελετούν και δοκιμάζουν τις γνώσεις τους στο διδακτικό υλικό του μαθήματος με τον τρόπο που τους ταιριάζει. Η χρήση του μοντέλου αυτού είναι σημαντική γιατί αντιμετωπίζει τους φοιτητές ως ξεχωριστές οντότητες ή τους φοιτητές με όμοια χαρακτηριστικά ως ξεχωριστή ομάδα.