Θεωρίες μάθησης και εφαρμογή σε εκπαιδευτικό λογισμικό
Learning theories and their application in learning software
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Θεωρίες μάθησης ; Συμπεριφορισμός ; Εποικοδομητισμός ; Εκπαιδευτικό λογισμικόΠερίληψη
Στην παρούσα μεταπτυχιακή εργασία εξετάζουμε συγκεκριμένες θεωρίες μάθησης και την εφαρμογή τους σε εκπαιδευτικό λογισμικό. Οι θεωρίες που αναλύονται είναι οι α) συμπεριφορισμός, β) εποικοδομητισμός, γ) κοινωνικοπολιτισμική θεωρία, δ) γνωστικές θεωρίες και ε) μετασχηματίζουσα θεωρία μάθησης. Γίνεται αναφορά στις βασικές αρχές κάθε θεωρίας, στους κυριότερους εκπροσώπους της καθώς και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα που αυτές παρουσίασαν στη διαδικασία της μάθησης. Τέλος, έγινε συνοπτική σύγκριση των βασικών χαρακτηριστικών γνωρισμάτων των ανωτέρω θεωριών μάθησης σε πίνακα. Στην συνέχεια έγινε αναζήτηση μέσω της βιβλιογραφικής βάσης δεδομένων www.scopus.com και καταγράφηκαν δημοσιεύσεις σχετικές με την εφαρμογή των παραπάνω θεωριών μάθησης σε εκπαιδευτικό λογισμικό. Τέλος, συγκεντρώθηκαν τα αποτελέσματα της αναζήτησης σε έναν ενιαίο πίνακα στον οποίο παρουσιάζονται τα βασικά χαρακτηριστικά της κάθε δημοσίευσης.