Show simple item record

dc.contributor.advisorΤσιριτάκης, Εμμανουήλ
dc.contributor.authorΒέργος, Δημήτρης
dc.date.accessioned2018-04-23T13:01:54Z
dc.date.available2018-04-23T13:01:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/11173
dc.description.abstractΣτη σημερινή εποχή, η παγκοσμιοποίηση και οι ραγδαίες εξελίξεις στην τεχνολογία επιβάλλουν νέους τρόπους διαχείρισης της επιχειρηματικότητας και επαναπροσδιορισμό του τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων. Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πια, ότι η καινοτομία είναι η απάντηση στην ιλιγγιώδη ταχύτητα με την οποία τρέχουν οι εξελίξεις αυτές, ώστε η επιχείρηση να μπορέσει να επιβιώσει σε ένα τόσο πιεστικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Άλλωστε δεν είναι λίγα τα παραδείγματα παγκοσμίως όπου οι καινοτόμες επιχειρηματικές δράσεις και οι νέες ιδέες έβγαλαν από το τέλμα πολλές επιχειρήσεις ή ανέδειξαν νέες και οδήγησαν στην παραγωγή προϊόντων, ικανών να ανταπεξέλθουν στις έντονες απαιτήσεις της σημερινής κοινωνίας . Όσο αλλάζει όμως το σκηνικό στην οικονομία, τόσο πιο έντονη είναι η ανάγκη για αλλαγές και στην διαχείριση της καινοτομίας, η οποία απαιτεί ανανεωμένο τρόπο σκέψης και αναγκάζει τις εταιρείες να ανοίξουν τις διαδικασίες της καινοτομίας. Η τάση για στρατηγικές ανοιχτής καινοτομίας αποτελεί ένα γνήσιο φαινόμενο και γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη στον επιχειρηματικό κόσμο. Το γεγονός αυτό έχει συνέπειες για το οικοσύστημα και τις επιχειρήσεις. Οι συνέπειες αυτές δεν είναι ακόμη σαφείς. Πιθανότατα κάποιες επιχειρήσεις να το εκλάβουν ως ευκαιρία να εισαχθούν σε νέες αλυσίδες αξίας, ενώ άλλες να αναγκαστούν να προχωρήσουν σε αλλαγή της αλυσίδας αξίας τους, λειτουργώντας ως ανταγωνιστές στις υφιστάμενες επιχειρήσεις. Το σίγουρο είναι πως το επιχειρηματικό περιβάλλον αλλάζει και η μεταβολή που επιφέρει η νέα αυτή τάση δημιουργεί έντονες συζητήσεις που παρέχουν την ένδειξη ότι κάτι ενδιαφέρον υπάρχει. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταδείξει αυτήν ακριβώς τη συσχέτιση που υπάρχει ανάμεσα στην ανάπτυξη μιας νέας επιχειρηματικότητας στο σύγχρονο κόσμο, μέσα από τη διενέργεια καινοτόμων δράσεων. Πέραν όμως από το τμήμα αυτό, ένα πολύ σημαντικό τμήμα της μελέτης καταλαμβάνει και η χρηματοδότηση όλων αυτών των καινοτόμων δράσεων, παραθέτοντας τους τρόπους, τα εργαλεία και τις στρατηγικές που υιοθετούνται, ως προς αυτήν ακριβώς τη χρηματοδότηση των καινοτομιών. Στο πρώτο κεφάλαιο της μελέτης γίνεται μια εκτενής ανάλυση στην έννοια της καινοτομίας. Περιγράφεται ο ορισμός της υπόψιν έννοιας και παράλληλα παρατίθενται οι κατηγορίες στις οποίες αυτή διακρίνεται. Το κεφάλαιο αυτό αναφέρεται επίσης και στα οφέλη που αποκομίζονται από την υιοθέτηση καινοτόμων δράσεων, είτε αυτά έχουν χαρακτήρα οικονομικό, είτε έχουν χαρακτήρα αμιγώς επιχειρηματικό. Το δεύτερο κεφάλαιο αποτελεί μια ενδελεχή ανάλυση ως προς τις πηγές και τις μεθόδους χρηματοδότησης που μπορούν να αναληφθούν για την άσκηση καινοτόμων ενεργειών. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη επικεντρώνεται στις πηγές από τις οποίες μπορεί να γίνει άντληση κεφαλαίων για τη διεξαγωγή επενδυτικών προσπαθειών, οι οποίες αυτές πηγές διακρίνονται σε δυο βασικές κατηγορίες: στις εσωτερικές πηγές χρηματοδότησης και στις εξωτερικές πηγές. Οι εσωτερικές πηγές αναφέρονται, είτε στους ίδιους τους επιχειρηματίες που αναλαμβάνουν το ρίσκο της διενέργειας μιας επένδυσης, είτε στον κοινωνικό τους περίγυρο, όπως είναι η οικογένεια και η κοινωνία. Από την άλλη πλευρά, στις εξωτερικές πηγές χρηματοδότησης γίνεται ευρεία αναφορά σε μια σειρά εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση καινοτόμων δράσεων, όπως είναι τα δάνεια, τα κεφάλαια επιχειρηματικού κινδύνου (venture capitals), οι επιχειρηματικοί Άγγελοι (Business Angels), κλπ. Για την όσο το δυνατόν πληρέστερη ενημέρωση και κατανόηση της έννοιας και κυρίως της λειτουργίας της άσκησης καινοτόμων δράσεων, αλλά και του τρόπου χρηματοδότησης αυτών, τα κεφάλαια τρία και τέσσερα παραθέτουν στοιχεία και αναλύουν το καινοτόμο επιχειρηματικό περιβάλλον, όπως αυτό διαμορφώνεται στις δυο μεγαλύτερες αγορές του κόσμου: στις Η.Π.Α. και στην Ευρώπη. Παρατίθενται στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις, υφιστάμενες ή νεοσυσταθείσες, μπορούν να χρηματοδοτηθούν από τις διάφορες πηγές, δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα, ενώ στα δυο αυτά κεφάλαια σημαντικό τμήμα της ανάλυσης καταλαμβάνουν και οι στόχοι που επιδιώκονται να υλοποιηθούν, μέσω της χρηματοδότησης αυτής των καινοτομιών. Η εργασία ολοκληρώνεται με το πέμπτο κεφάλαιο, στο οποίο γίνεται οικονομετρική ανάλυση μέσω μοντέλων απλής παλινδρόμησης με στόχο να εξετάσουμε αν και κατα πόσο τα έξοδα σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D), σε συνδυασμό με άλλες μεταβλητές, έχουν επίδραση στην αποδοτικότητα και παραγωγικότητα διαφόρων ευρωπαικών και αμερικάνικων επιχειρήσεων.el
dc.format.extent96el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.titleΧρηματοδότηση της καινοτομίας σε Ευρώπη & ΗΠΑel
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Χρηματοοικονομικής και Στατιστικής. Τμήμα Χρηματοοικονομικής και Τραπεζικής Διοικητικήςel
dc.description.abstractENIn today's world, globalization and rapid technological developments impose new ways of managing entrepreneurship and redefining business operations. Nobody can deny that innovation is the answer to the dizzying pace with which these developments are running so that the company can survive in such a pressing and competitive environment. Besides, there are few examples in the world where innovative business actions and new ideas have pushed many businesses out of the quagmire or raised new ones and led to the production of products capable of coping with the demanding demands of today's society. But as the scene changes in the economy, the more intense is the need for change and innovation management, which requires a renewed way of thinking and forces companies to open up the processes of innovation. The trend towards open innovation strategies is a genuine phenomenon and is becoming increasingly widespread in the business world. This has consequences for the ecosystem and for businesses. These consequences are not yet clear. Probably some businesses take it as an opportunity to introduce themselves into new value chains while others are forced to change their value chain by acting as competitors in existing businesses. The sure thing is that the business environment is changing and the change brought about by this new trend creates intense conversations that indicate that something interesting is there. The purpose of this paper is to demonstrate precisely this correlation between the developments of new entrepreneurship in the modern world through innovative actions. Apart from this section, however, a very important part of the study also includes the financing of all these innovative actions, outlining the ways, tools and strategies that are being adopted in terms of precisely financing innovation. In the first chapter of the study an extensive analysis of the concept of innovation is made. The definition of the concept is described and at the same time the categories in which it is distinguished are listed. This chapter also refers to the benefits derived from adopting innovative actions, whether economic or purely entrepreneurial. The second chapter is a thorough analysis of the sources and methods of funding that can be taken to carry out innovative actions. More specifically, the study focuses on the sources from which funds can be raised to carry out investment efforts, which are divided into two main categories: internal sources of finance and external sources. Internal sources refer either to the entrepreneurs themselves who take the risk of investing, or to their social environment, such as family and society. On the other hand, external sources of finance make extensive reference to a range of tools that can be used to finance innovative actions such as loans, venture capital, business angels, etc. In order to provide the fullest possible information and understanding of the concept and especially of the operation of innovative actions as well as of how to finance them, chapters three and four provide data and analyze the innovative business environment as it is formed in the two largest markets in the world : in the USA. and in Europe. Data on how existing or newly created businesses can be funded from various sources, whether public or private is provided, and in these two chapters a significant part of the analysis also covers the objectives to be achieved through its financing innovation. Work is completed with the fifth chapter, which presents an econometric analysis about the impact of R&D expenses, combined with other variables, that have in the effectiveness and efficiency of European and American industries.el
dc.contributor.masterΧρηματοοικονομική και Τραπεζική με κατεύθυνση στην Χρηματοοικονομική Ανάλυση για Στελέχηel
dc.subject.keywordΚαινοτομίαel
dc.subject.keywordΧρηματοδότησηel
dc.subject.keywordΕπιχειρηματικότηταel
dc.date.defense2018-03-14


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Contact Us
Send Feedback
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»