"Εκπαίδευση 2030”- Ο συντονιστικός ρόλος της UNESCΟ, η συμμετοχή του ΟΟΣΑ, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εκπαίδευση ; Παγκόσμια εκπαίδευση ; Ανάπτυξη ; UNESCO ; Βιώσιμη ανάπτυξη ; Περιφερειακοί οργανισμοί ; Συντονισμός ; Παρακολούθηση ; Education ; Global education ; Development ; Sustainable development ; Regional organizations ; Coordination ; MonitoringΠερίληψη
Η εκπαίδευση, θεμελιώδες δικαίωμα για κάθε άνθρωπο, δημόσιο αγαθό και σημαντική δύναμη για την υποστήριξη του δικαιώματος στην ανάπτυξη, βρίσκεται στο κέντρο των προγραμμάτων της UNESCO από την ίδρυσή της. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να καταγράψει ότι η UNESCO, ο μοναδικός εξειδικευμένος οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών για όλο το φάσμα της εκπαίδευσης, είναι ο επικεφαλής οργανισμός υλοποίησης της ατζέντας για την παγκόσμια εκπαίδευση, από την αρχή του κινήματος της Εκπαίδευσης για Όλους έως και την Εκπαίδευση 2030. Επιχειρεί επίσης να διερευνήσει, πώς οι πολιτικές της αντανακλώνται στα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα, μέσα από την υλοποίηση των προγραμμάτων της.
Στη Διακήρυξη του Ίντσεον, η οποία υιοθετήθηκε κατά το Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εκπαίδευση το 2015, ανατέθηκε στην UNESCO ο συντονισμός για την υλοποίηση και παρακολούθηση του Στόχου 4, των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης. Η UNESCO προχώρησε στη σύσταση μιας συμπεριληπτικής, πολυ-εταιρικής Επιτροπής, στην οποία μετέχουν ο ΟΟΣΑ, η Ευρωπαϊκή Ένωση και το Συμβούλιο της Ευρώπης. Στην εργασία επιχειρείται να καταγραφεί συνεργασία αυτών των οργανισμών με την UNESCO, καθώς η συμμετοχή τους επεκτείνεται στο σχεδιασμό και τους μηχανισμούς παρακολούθησης.