Έρευνα της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών σε ότι αφορά τα βιολογικά προϊόντα
Master Thesis
Author
Σκαρλή, Αργυρώ Β.
Date
2007-01-23View/ Open
Abstract
Κύριο σκοπό διεξαγωγής της έρευνας αποτέλεσε ο προσδιορισμός των παραγόντων εκείνων οι οποίοι επηρεάζουν τις διαθέσεις, αντιλήψεις και προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών σε ότι αφορά τα βιολογικά τρόφιμα. Για την επίτευξη του αντικειμενικού αυτού σκοπού, διενεργήθηκε έρευνα σε δείγμα φοιτητών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, όπου με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και μέσω προσωπικής συνέντευξης, συλλέχθηκαν 140 ερωτηματολόγια.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών αξιολογεί θετικά τα βιολογικά τρόφιμα, ενώ τα διαχωρίζει για την θρεπτική τους αξία και για την μεγαλύτερη ασφάλειά τους συγκριτικά με τα συμβατικά, σε ότι αφορά τις επιπτώσεις τους στην ανθρώπινη υγεία.
Οι κύριοι παράγοντες τέλος, οι οποίοι φάνηκε να επηρεάζουν τις αγοραστικές τους συνήθειες και τις μελλοντικές τους προθέσεις σε ότι αφορά την επιλογή των βιολογικών προϊόντων, είναι μεταξύ άλλων η τιμή τους, η διαθεσιμότητά τους και ο βαθμός πληροφόρησης και ενημέρωσης για αυτά.