Παγκοσμιοποίηση, καινοτομία και βιωσιμότητα: οι σύγχρονες προκλήσεις του στρατηγικού μάνατζμεντ στις ελληνικές επιχειρήσεις του κλάδου μεταποίησης της επιτραπέζιας ελιάς
Master Thesis
Συγγραφέας
Αναγνωστάκου, Αναστασία Γ.
Ημερομηνία
2017-12Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Ανίχνευση περιβάλλοντος ; Διαμόρφωση στρατηγικής ; Ελαιουργία και ελαιουργείαΠερίληψη
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι ο πυρήνας της Ελληνικής οικονομίας. Οι επιχειρήσεις που κύριο αντικείμενο εργασιών έχουν παραδοσιακά Ελληνικά προϊόντα εξαγωγικού προσανατολισμού, όπως η ελιά, είναι το αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής.
Σκοπός είναι να μελετηθούν οι βασικοί παράγοντες-κλειδιά που επηρεάζουν τη δραστηριότητα αυτών των επιχειρήσεων και οι εναλλακτικές στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να παραμείνουν βιώσιμες μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον και μια δύσκολη για τη χώρα περίοδο λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης.
θα αναλυθεί η περίπτωση μιας κλασικής μικρομεσαίας ελληνικής επιχείρησης στο κλάδο της επιτραπέζιας ελιάς της Anolive Α.Ε. και θα δοθεί έμφαση στη βιωσιμότητα και ανάπτυξη της μέσω της επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διεθνή αγορά.
Η μεθοδολογία που θα χρησιμοποιηθεί βασίζεται στις αρχές του στρατηγικού μάνατζμεντ. Αρχικά θα γίνει ανίχνευση του περιβάλλοντος και εφόσον ληφθούν υπ' όψη οι στρατηγικές που ακολουθεί η επιχείρηση, παρατίθενται οι εναλλακτικές στρατηγικές που έχει στη διάθεση της και τέλος προτείνονται οι στρατηγικές που θεωρούνται κατάλληλες ώστε η επιχείρηση να πετύχει τους σκοπούς της.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση του στρατηγικού μάνατζμεντ με σκοπό να αναλυθούν έννοιες που θα χρησιμοποιηθούν στα επόμενα κεφάλαια για τη μελέτη περίπτωσης .
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση του κλάδου και της θέσης των ελληνικών μεταποιητικών επιχειρήσεων επιτραπέζιας ελιάς στη διεθνή αγορά.
Το τρίτο κεφάλαιο αφορά στη μελέτη περίπτωσης Anolive Α. Ε., το ιστορικό και την τρέχουσα κατάσταση της επιχείρησης και γίνεται ανίχνευση του εξωτερικού και εσωτερικού της περιβάλλοντος.
Στο τέταρτο κεφάλαιο επιλέγονται οι κυριότεροι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την τρέχουσα και μελλοντική επίδοση της επιχείρησης, αναφέρονται οι υφιστάμενες στρατηγικές, αναλύονται οι εναλλακτικές στρατηγικές και προτείνονται οι κατάλληλες στρατηγικές σε επιχειρηματικό, επιχειρησιακό και λειτουργικό επίπεδο, ώστε η συγκεκριμένη επιχείρηση να επιλύσει βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα προβλήματα και να διαχειριστεί αποτελεσματικά τους στρατηγικούς παράγοντες. Ακολουθούν τα συμπεράσματα από τη στρατηγική ανάλυση της επιχείρησης.