Η διοίκηση ολικής ποιότητας στις φαρμακοβιομηχανίες: η εξέλιξη των ελληνικών φαρμακοβιομηχανιών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Διοίκηση oλικής ποιότητας ; Διασφάλιση ποιότητας ; Φαρμακοβιομηχανία ; Δαπάνες υγείας ; ΕλλάδαΠερίληψη
Στην Ελλάδα, το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και αυτό σημαίνει ότι επηρεάζεται άμεσα από τα πληθυσμιακά δεδομένα της. Για τη σωστή παραγωγή και διάθεση των φαρμάκων στο καταναλωτικό κοινό, οι φαρμακοβιομηχανίες οφείλουν να συμμορφώνονται σε εγχώριους και διεθνείς κανονισμούς και επηρεάζονται από διάφορα νομικά πλαίσια (Ελλάδας, Ε.Ε., παγκόσμια). Τα τελευταία χρόνια αρκετοί παραγωγικοί και εμπορικοί κλάδοι έχουν συρρικνωθεί, λόγω κρίσης, μειώνοντας τα κέρδη τους, ενώ το ασταθές περιβάλλον δεν ευνοεί την ανάπτυξη επενδύσεων.
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει ένα θεωρητικό υπόβαθρο των βασικών αρχών του Στρατηγικού Μάνατζμεντ. Στη συνέχεια, γίνεται μια ανασκόπηση των αρχών, των χαρακτηριστικών και των εργαλείων της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, καθώς και των διαφορετικών προσεγγίσεων ή μεθόδων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας.
Δεδομένου ότι ο κλάδος της φαρμακοβιομηχανίας ακολουθούσε πάντα πολύ αυστηρή νομοθεσία και ανταποκρινόταν, αναγκαστικά, σε ενδελεχείς ελέγχους και επιθεωρήσεις, ακολούθως καταγράφονται οι κατευθυντήριες γραμμές που αφορούν στην ποιότητα του φαρμάκου και οι συνήθεις πρακτικές Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, που ακολουθούνται στον κλάδο της φαρμακοβιομηχανίας παγκοσμίως.
Το Κεφάλαιο 4 αφορά στην καταγραφή της υπάρχουσας κατάστασης του κλάδου, σύμφωνα με τα δεδομένα του ΙΟΒΕ για την περίοδο 2015-2016, με αναφορά στους παράγοντες ζήτησης και προσφοράς, στις δημογραφικές τάσεις και εξελίξεις καθώς και στις οικονομικές εξελίξεις.
Τέλος, παρουσιάζονται οι προοπτικές του κλάδου σε σχέση με τις παγκόσμιες εξελίξεις και τα θετικά και αρνητικά στοιχεία ανάπτυξης, που προέκυψαν έπειτα από την επεξεργασία των στοιχείων που καταγράφηκαν στο προτελευταίο κεφάλαιο.