Επιχειρηματικότητα και καινοτόμες πρακτικές ταχείας ανάπτυξης σε νεοφυείς επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Καινοτομία ; Νεοφυείς επιχειρήσεις ; Χρηματοδότηση ; ΑνάπτυξηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία πραγματεύται και εξετάζει την επιχειρηματικότητα και τις
καινοτόμες πρακτικές ταχείας ανάπτυξης σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα,
μέσω της βιβλιογραφικής επισκόπησης περιγράφονται οι έννοιες της
Επιχειρηματικότητας, της Καινοτομίας και των Νεοφυών Επιχειρήσεων. Παρόλη την
πολυπλοκότητά τους και την πλούσια πηγή πληροφοριών που διατίθεται στην παγκόσμια
βιβλιογραφία αλλά και στο διαδίκτυο για τις έννοιες αυτές, παρουσιάζονται πτυχές των
εννοιών αυτών με έμφαση στα ουσιαστικά χαρακτηριστικά τους, με προσπάθεια την
αποφυγή της υπερπληροφόρησης.
Σύμφωνα με το πρώτο κεφάλαιο της εργασίας αυτής, γίνεται μία θεωρητική προσέγγιση
και αποσαφήνιση της έννοιας της επιχειρηματικότητας, καθώς και όσων την
περιβάλλουν. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται λόγος για τα κίνητρα που ωθούν στην
επιχειρηματικότητα, τα είδη της, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά της, τους
παράγοντες που επηρρεάζουν την επιχειρηματικότητα καθώς και η σχέση της με έννοιες
όπως είναι ο επιχειρηματίας.
Στο δεύτερο κεφάλαιο της διπλωματικής αυτής εργασίας, παρουσιάζεται η έννοια της
καινοτομίας, οι μορφές και τύποι της, οι παράγοντες που την επηρεάζουν, καθώς και οι
τεχνικές με τις οποίες εφαρμόζεται επιτυχημένα η καινοτομία. Επιπλέον, αναφέρονται τα
οφέλη, τα εμπόδια (εσωτερικά, εξωτερικά, οικονομικά) καθώς και την καινοτομία σε
καιρούς οικονομικής κρίσης και το κατά πόσο υφίσταται καινοτομία στην Ελλάδα.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια των νεοφυών επιχειρήσεων (startups) δίνεται ο
ορισμός τους, αναφέρονται χαρακτηριστικά και προσδιοριστικοί παράγοντες της
νεοφυούς επιχειρηματικότητας, γίνεται διαχωρισμός από τις νεοσύστατες επιχειρήσεις,
καταγράφονται οι κλάδοι δραστηριότητας, και δίνονται σημαντικά στοιχεία από
πρόσφατη έρευνα του European Startup Monitor σχετικά με τους ιδρυτές τους και την
συμβολή τους στην οικονομία.
Στην συνέχεια, στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται το οικοσύστημα νεοφυών
επιχειρήσεων που διαχωρίζεται σε υλικό και άυλο οικοσύστημα, ενώ αναλύονται τα
στάδια χρηματοδότησης και γίνεται εκτενής αναφορά στους τρόπους χρηματοδότησης
που κατηγοροποιούνται σε εσωτερική και εξωτερική πηγή χρηματοδότησης.
Στο πέμπτο κεφάλαιο γίνεται αναλυτική προσέγγιση των πλέον σύγχρονων καινοτόμων πρακτικών μεσω των οποίων μια νεοφυής επιχείρηση μπορεί να πετύχει ταχεία ανάπτυξη.
Εδώ περιγράφονται μεθοδολογίες, τεχνικές και εργαλεία (Lean Startup, Agile, Design
Thinking, Business Model Canvas) που αξίζει να γνωρίζει και να χρησιμοποιεί κάθε
υφιστάμενη νεοφυής και μη επιχείρηση.
Στο έκτο γίνεται μελέτη περίπτωσης της Ελληνικής νεοφυούς επιχείρησης TheBeat κατά
την οποία γίνεται ιστορική αναδρομή και περιγραφή της ιδέας, των χρηματοδοτήσεων
που έλαβε, της εξωστρέφιας και της εξαγοράς της μέσω της οποίας αντλούνται χρήσιμες
πληροφορίες οι οποίες οδηγούν στο συμπέρασμα ότι χρησιμοποιεί καινοτόμες πρακτικές
ταχείας ανάπτυξης.
Τέλος στο έβδομο κεφάλαιο υπάρχουν τα συμπεράσματα και προτάσεις βελτίωσης που
προέκυψαν από την συγγραφή της διπλωματικής. Σκοπός λοιπόν της εργασίας αυτής,
είναι μέσα από τις προσεγγίσεις που δίνονται, να καλυφθεί ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών
για τις εξεταζόμενες έννοιες, να δοθεί στον αναγνώστη η ευκαιρία να κατανοήσει τη
σημασία τους και κυρίως να αντιληφθεί ποιες είναι οι δομές και οι καινοτόμες πρακτικές
για ταχεία ανάπτυξη σε νεοφυείς επιχειρήσεις, ενώ γίνεται θεωρητική προσέγγιση των
όρων της επιχειρηματικότητας, καινοτομίας και νεοφυών επιχειρήσεων.