Πράσινη επιχειρηματικότητα και τουρισμός - μελέτη περίπτωσης
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Πράσινη επιχειρηματικότητα ; Αειφόρος ανάπτυξη ; Επιχειρηματικότητα ; Περιβαλλοντικές αλλαγές ; GreenwashingΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζει τη σημαντικότητα της πράσινης επιχειρηματι-κότητας στη σύγχρονη εποχή, καταγράφοντας εισαγωγικά στοιχεία και ορισμούς σχετικά με την επιχειρηματικότητα, το περιβάλλον, τον «πράσινο» τουρισμό και την αειφόρο ανάπτυξη. Πιο συγκεκριμένα, το Μέρος Α’ της διπλωματικής εργασίας, πραγματεύεται κύριες έννοιες ό-πως την επιχειρηματικότητα, τα περιβαλλοντικά προβλήματα, τη σύνδεση της βιώσιμης ανά-πτυξης και της επιχειρηματικότητας καθώς και την εξέλιξη του τουρισμού έως σήμερα, μελε-τώντας την από τη σκοπιά της φέρουσας ικανότητας ενός τόπου.
Περιγράφεται εκτενώς ο κλάδος του τουρισμού στην Ελλάδα, ενώ πραγματοποιείται ανάλυση PEST και ανάλυση των 5 δυνάμεων του Porter. Δίνεται έμφαση στη στροφή των επιχειρήσεων του ξενοδοχειακού κλάδου σε μονάδες πράσινης επιχειρηματικότητας, καθώς και στη μελέτη της αντίδρασης των πελατών σε τέτοιες πρωτοβουλίες. Τέλος, όροι όπως το πράσινο μάρκε-τινγκ, η πράσινη καινοτομία και το φαινόμενο «Greenwashing» συμπληρώνουν το απαραί-τητο γνωστικό υπόβαθρο για τη μελέτη της έννοιας της Πράσινης Επιχειρηματικότητας στα πλαίσια του Τουρισμού.