Η επίπτωση της ελληνικής οικονομικής κρίσης στο φαρμακευτικό μάρκετινγκ. Μελέτη περίπτωσης: η απελευθέρωση των σημείων διανομής των ΜΗΣΥΦΑ
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Φαρμακευτικές επιχειρήσεις ; Φαρμακευτική αγορά ; ΜΗΣΥΦΑ ; Φαρμακευτικές δαπάνες ; Οικονομική κρίσηΠερίληψη
Οι φαρμακευτικές παγκοσμίως ακολουθούν στρατηγικές μάρκετινγκ για την προώθηση
των σκευασμάτων τους που βασίζονται στην περιορισμένη ελευθερία καθώς το
φάρμακο είναι ένα ιδιαίτερο αγαθό. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να παρουσιαστούν
οι αλλαγές που έχουν επιβληθεί στο περιβάλλον των φαρμακευτικών εταιρειών και ο
τρόπος με τον οποίο έχουν επηρεάσει το φαρμακευτικό μάρκετινγκ. Επιπρόσθετα,
αναλύονται οι κατευθύνσεις του σύγχρονου φαρμακευτικού μάρκετινγκ , το οποίο έχει
τον ασθενή στο επίκεντρο και διαθέτοντας λιγότερα μέσα, πόρους και ελευθερίες
προσπαθεί να ικανοποιήσει τις ανάγκες του. Η διερεύνηση της Ελληνικής
φαρμακευτικής αγοράς και κυρίως της προώθησης προϊόντων, γίνεται μέσα από
ανασκόπηση της βιβλιογραφίας, της νομοθεσίας και του κανονιστικού πλαισίου που
διέπουν την αγορά, της σύγχρονης αρθρογραφίας που αντανακλά τις τελευταίες
εξελίξεις και της προσωπικής εμπειρίας καθώς κινούμαι στον χώρο του φαρμακευτικού
marketing τα τελευταία 9 χρόνια έχοντας εργαστεί σε ελληνικές και πολυεθνικές
εταιρίες.
Εξετάζονται ακόμα οι επιπτώσεις της απελευθέρωσης των σημείων πώλησης των
ΜΗΣΥΦΑ (Μη Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων), η οποία ως μνημονικό προ-
απαιτούμενο θα επιβληθεί το 2018 στην Ελληνική αγορά. Οι αντιδράσεις των
εμπλεκόμενων και η έντονη κριτική οδήγησαν σε αυτή τη ποιοτική μελέτη όπου πέραν
της βιβλιογραφίας και της αρθρογραφίας, ζητήθηκαν συνεντεύξεις από τρεις ομάδες
ενδιαφέροντος (φαρμακοποιούς, γιατρούς και στελέχη επιχειρήσεων) με σκοπό να
αποσαφηνιστούν οι λόγοι που υπάρχει έντονη κοινωνική αναταραχή.