H επίδραση του neuromarketing στην συμπεριφορά του καταναλωτή
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Καταναλωτική συμπεριφορά ; Νευροεπιστήμες ; Νευρομάρκετινγκ ; ΜάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να μελετήσει την επιστήμη του νευρομάρκετινγκ, να
τη συνδέσει με την επιστήμη του μάρκετινγκ και κυρίως με την επιστήμη της
συμπεριφοράς του καταναλωτή και ειδικά των παιδιών, και να παρουσιάσει, τόσο
θεωρητικά, όσο και πρακτικά, την συνεισφορά των τεχνικών της νευροεπιστήμης στη
διαδικασία λήψης των αγοραστικών αποφάσεων. Είναι γεγονός ότι, η συμπεριφορά του
καταναλωτή δεν δύναται να μετρηθεί από το ίδιο το άτομο ή από τους ερευνητές με τις
παραδοσιακές μεθόδους έρευνας καθώς επηρεάζεται από τα συναισθήματα και τις
εμπειρίες του. Ερωτήσεις του τύπου «γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο προϊόν ή τη
συγκεκριμένη μάρκα;» και «τι σας εντυπωσίασε στη διαφήμιση;» δεν πρόκειται να
απαντηθούν ποτέ με πεποίθηση και σιγουριά. Ωστόσο, η εξέλιξη της τεχνολογίας και
της νευροεπιστήμης, παρέχει την δυνατότητα στους ερευνητές να εξερευνήσουν το
μυαλό του καταναλωτή και να κατανοήσουν τις περίπλοκες λειτουργίες που
πραγματοποιούνται στο εσωτερικό του. Επομένως, η παρούσα μελέτη προσπάθησε να
συγκεντρώσει το σύνολο των ερευνητικών άρθρων και αναφορών και να αποδείξει αν
και πόσο συνεισφέρει το νευρομάρκετινγκ στην διαδικασία λήψης των αποφάσεων.
Μέσα από την ανάλυση της βιβλιογραφίας που παρατίθενται, αποδεικνύεται ο
σπουδαίος ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το νευρομάρκετινγκ στη διαδικασία
λήψης αποφάσεων και στη γενικότερη συμπεριφορά του καταναλωτή.