Η κοινωνική επιχείρηση στα πλαίσια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπακάρας, Χαράλαμπος
Ημερομηνία
2017-07Επιβλέπων
Πέκκα - Οικονόμου, ΒικτωρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Κοινωνική επιχειρηματικότητα ; Κοινωνικές επιχειρήσεις ; Social entrepreneurship ; Social enterprises ; Forcasting SROIΠερίληψη
Τα τελευταία έτη παρατηρείται μια μεγάλη τάση για αλλαγή του απόλυτος κερδοσκοπικού τρόπου λειτουργίας των επιχειρήσεων υστέρα από την παραδοχή που έχει γίνει από πολλούς επιστήμονες επιχειρήσεων και ολικής ποιότητας ότι το κέρδος θα πρέπει να είναι ένας δείκτης του πόσο καλά πάει μια επιχείρησης και όχι σκοπός. Στόχος πρέπει ναι είναι η βελτίωση της ποιότητας ζωής, προωθώντας καινοτόμες λύσεις που αμφισβητούν τη γενική σκέψη σχετικά με οικονομικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Θα πρέπει δε να εργαζόμαστε σε εταιρική σχέση όπου θέτουμε πρώτα τους ανθρώπους και τον πλανήτη.
Έτσι δημιουργείται η έννοια της κοινωνικής επιχείρησης και επιχειρηματικότητας καθώς και η πρόκληση από τα κράτη να αναλάβουν δράσεις για τη συνολική βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, αξιοποιώντας νέες μεθόδους διοίκησης και καινοτόμες τεχνολογίες σε στόχο την ευημερία του κοινωνικού συνόλου. Στο πλαίσιο αυτό, στην παρούσα εργασία γίνεται μια ολιστική παρουσίαση της κοινωνικής επιχείρησης και επιχειρηματικότητας .
Στο 1ο Κεφάλαιο γίνεται αρχικά μία εισαγωγή στις έννοιες και τους ορισμούς της κοινωνικής επιχείρησης-επιχειρηματικότητας και στη συνέχεια, μια ιστορική αναδρομή που περιλαμβάνει την εξέλιξη αυτής της ιδέας στις κοινωνικές επιχειρήσεις του σήμερα.
Στο 2ο Κεφάλαιο γίνεται μία ενδελεχής χαρτογράφηση της κοινωνικής επιχείρησης και επιχειρηματικότητας. Αρχίζοντας από τους ορισμούς και έννοιες όπως τους αντιλαμβάνεται η επιτροπή της ευρωπαϊκής ένωσης και καταλήγοντας στους τρόπους με τους οποίους εφαρμόζονται αυτές οι έννοιες και ορισμοί στα κράτη μέλη της Ε.Ε
Στο 3ο Κεφάλαιο σε εθνικό επίπεδο για την Ελλάδα παρουσιάζεται το οικοσύστημα της κοινωνικής επιχείρησης και επιχειρηματικότητας με τα νομικά και θεσμικά πλαίσια καθώς και τις δράσεις που γίνονται.
Στο 4ο Κεφάλαιο μελετάται η περίπτωση μιας πρότυπης κοινωνικής επιχείρησης χρησιμοποιώντας την μεθοδολογία της forcasting SROI ως εργαλείο για την μέτρηση του αντίκτυπου που θα έχει στην κοινωνία και το μέγεθος του κέρδους που θα αποκομίσει από την κοινωνική επένδυση.