Διεθνής επιχειρηματικότητα και αναγνώριση διεθνών ευκαιριών
Master Thesis
Συγγραφέας
Φαραζή, Κωνσταντίνα - Σοφία
Ημερομηνία
2017-11Επιβλέπων
Τσόγκας, Μάρκος - ΜάριοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματικότητα ; Διεθνείς αγορές ; Καινοτομία ; Διεθνής επιχειρηματικότηταΠερίληψη
Αντικείμενο μελέτης της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάλυση της Διεθνούς Επιχειρηματικότητας και η Αναγώριση Διεθνών Ευκαιριών. Η μελέτη στηρίχτηκε κυριώς σε βιβλιογραφική και διαδικτυακή έρευνα.
Στόχος είναι η κατανόηση αρχικώς της γενικότερης έννοιας της επιχειρηματικότητας έτσι ώστε να μπορέσουμε να αντιληφθούμε στην συνέχεια τους λόγους που μια επιχείρηση επιδιώκει να δραστηριοποιηθεί σε διεθνές επίπεδο και στη συνέχεια εξετάζεται η μέγάλη σημασία της ανάγκης διεύρυνσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στις ξένες αγορές καθώς επίσης και η σπουδαιότητα της αναγνώρισης των διεθνών ευκαιριών.
Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να περιοριστούν μόνο εντός των ελληνικών συνόρων αλλά τα τελευταία χρόνια δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στο να αναγνωρίσουν και να εκμεταλλευτούν τις νέες ευκαιρίες στη διεθνή αγορά. Η αναγώριση και η εύρεση ευκαιριών σε διεθνές επίπεδο στηρίζεται κυρίως στη γνώση της αγοράς που θέλει να εστιάσει η επιχείρηση, στην εξωστρεφή τάση της καθώς και στη σημασία που δίνει στην ποιότητα των προϊόντων.
Η εργασία είναι χωρισμένη σε τρία κεφάλαια:
Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στην Επιχειρηματικότητα όπου μέσα από την ανάλυση που γίνεται προκύπτει η άμεση σύνδεσή της με τα στοιχεία που την οδηγούν στην επιτυχία και είναι αλληλένδετη με την Δημιουργικότητα και την Καινοτομία.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της Διεθνούς Επιχειρηματικότητας, των χαρακτηριστικών στοιχείων που πρέπει να έχει μια επιχείρηση για να διεθνοποιηθεί, τα εμπόδια που μπορεί να παρουσιαστούν, η αξιολόγηση της διεθνούς επιχειρηματικότητας, η τμηματοποίηση, η στόχευση, οι στρατηγικές εισόδου που μπορούν να εφαρμοστούν στις διεθνείς αγορές. Επιπλέον αναγνωρίζεται η σημαντικότητα της διεθνοποίησης για τις ΜΜΕ καθώς και τα στοιχεία που τις βοηθούν ώστε να αναγνωριστούν οι κινητήριες δυνάμεις που θα τις ωθήσουν στην επίτευξη της διεθνοποίησης και τις μεθόδους που θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν έτσι ώστε να ξεπέρασουν πιθανά εμπόδια που μπορεί να τους παρουσαστούν.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύεται η αναγνώριση των διεθνών ευκαιριών, η σημαντικότητα της έννοιας της επιχειρηματικής ευκαιρίας, οι πηγές των ευκαιριών, η αντίληψη από τον επιχειρηματία της ευκαιρίας, η σύνδεση της ευκαιρίας με το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα καθώς και η πολυδιάστατη αναγνώριση των διεθνών ευκαιριών για τις ΜΜΕ και οικογενειακές επιχειρήσεις.