Ο σχεδιασμός marketing στη λιμενική βιομηχανία: η περίπτωση του λιμένα Πατρών
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Marketing plan ; Ports ; Competition ; Strategic planningΠερίληψη
Στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον που ζούμε δεν θα μπορούσε η λιμενική αγορά να μείνει ανεπηρέαστη. Ο έντονος ανταγωνισμός μεταξύ μεταφορικών εταιριών και η εμφάνιση ως κύριων παικτών των port operator μεταβάλλει την λιμενική αγορά σε άκρως ανταγωνιστική. Η κλασσική μορφή του λιμένα μετασχηματίζεται σε μια σύγχρονη πιο ανταγωνιστική. Σε αυτό το σημείο έρχεται το marketing με τα εργαλεία του να βοηθήσει αλλά και σε τελική ανάλυση να διαφοροποιήσει τη λιμενική βιομηχανία. Το λιμενικό marketing και στρατηγικός σχεδιασμός του, έρχεται να δώσει όλη την πληροφόρηση αλλά και την τεχνογνωσία σε εμπορικά θέματα αύξησης της εμπορικής χρήσης ενός λιμένα ή ενός τερματικού σταθμού ενός λιμένα. Συλλέγοντας στοιχεία από την αγορά διαμορφώνει στρατηγικά πλάνα marketing, τα οποία αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για μια λιμενική επιχείρηση. Τα πλάνα μάρκετινγκ (marketing plans) με τις τακτικές και πολιτικές που προτείνουν μπορούν να βελτιώσουν τη συνολική θέση της λιμενικής επιχείρησης στην παγκόσμια αγορά προσφέροντας σύγχρονες υπηρεσίες στους χρήστες. Για την ανάδειξη της χρησιμότητας και της εφαρμογής ενός marketing plan χρησιμοποιήθηκε η περίπτωση του λιμένα Πατρών