Επιχειρηματική ηθική και σύγχρονα επιχειρηματικά σκάνδαλα
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματική ηθική ; Εταιρική κοινωνική ευθύνη ; Σκάνδαλα εταιρικής ηθικής ; Volkswagen ; Turing pharmaceuticalsΠερίληψη
Στη σημερινή εποχή, ο έντονος ανταγωνισμός που παρατηρείται ανάμεσα στις επιχειρήσεις, ως απόρροια της παγκοσμιοποίησης, καθιστά ολοένα και δυσκολότερη την επιβίωση και ανάπτυξη της επιχείρησης. Για να μπορέσει λοιπόν μία επιχείρηση να ανταπεξέλθει στην κύρια αποστολή της, που είναι η συνεχής προσθήκη αξίας σε αυτήν, θα πρέπει να υλοποιεί σύγχρονες, δυναμικές και διορατικές στρατηγικές ενώ παράλληλα η εταιρική διαχείριση θα πρέπει να διατηρεί τις διαχρονικές αξίες και να παραμένει πιστή στην κουλτούρα που έχει θεσπίσει και που την κρατά στον πυρήνα της σύγχρονης επιχειρηματικής πραγματικότητας.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει τον ολοένα μεγαλύτερο αντίκτυπο της επιχειρησιακής ηθικής στη διεθνή αρένα και να αναλύσει τις κύριες συνιστώσες του όρου αυτού, όπως οι θεωρίες ηθικής, οι θεμελιώδεις αρχές της ηθικής και κώδικες ηθικής συμπεριφοράς που εφαρμόζονται σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων. Στη συνέχεια, θίγονται συγκεκριμένα σύγχρονα σκάνδαλα εταιρικής ηθικής, όπως αυτό της Volkswagen και της Turing Pharmaceuticals, και αναλύονται οι διαστάσεις που το καθένα έχει πάρει και η επίδραση αυτού στην κοινωνία.
Η μελέτη που πραγματοποιήθηκε μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μία εταιρεία δεν είναι μόνο ένα συμβαλλόμενο ίδρυμα μετατροπής των εισροών σε εκροές. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα κοινωνικά υπεύθυνο σύστημα συνεργαζόμενων ατόμων και ως εκ τούτου οι στρατηγικές του μάνατζμεντ της επιχείρησης θα πρέπει να προσαρμόζονται στις αρχές της κοινωνικής ευθύνης. Σε ένα ευρύτερο πλαίσιο, ένας ισορροπημένος μηχανισμός κατανομής θα πρέπει να εφαρμοστεί ως μία νέα ηθική βάση για να επιτευχθεί ένα σύστημα ενίσχυσης της βιώσιμης ανάπτυξης.