Υποστήριξη ταξιδιωτικών γραφείων με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού επιχειρείν: μελέτη περίπτωσης
View/ Open
Keywords
Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Τουριστικά γραφεία ; Στρατηγική ; Ηλεκτρονική διαφήμισηAbstract
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία ως στόχο έχει να αναδείξει τη συμβολή του ηλεκτρονικού επιχειρείν στον κλάδο της τουριστικής βιομηχανίας και συγκεκριμένα στον κλάδο των ταξιδιωτικών γραφείων.
Το «e business» (ηλεκτρονικό επιχειρείν), έχει επιφέρει μια τεχνολογική επανάσταση, στο χώρο του τουρισμού, όπου πλέον και η μικρομεσαία τουριστική επιχείρηση, καθίσταται επιτακτική ανάγκη να εισέλθει στο ψηφιακό κόσμο και να αξιοποιήσει τις ψηφιακές δυνατότητες που αυτό παρέχει.
Ο σύγχρονος τουρίστας στις μέρες μας είναι απαιτητικός και έξυπνος καταναλωτής, όπως έχει χαρακτηρισθεί από πολλούς μελετητές του κλάδου και σε αυτό το αρκετά σκληρό ανταγωνιστικό περιβάλλον, - η καλή γνώση του ανταγωνισμού, οι ανάγκες του καταναλωτή - πελάτη και - η αρμόζουσα στρατηγική προώθηση και - προβολή του τουριστικού προϊόντος και των τουριστικών υπηρεσιών, αποτελούν το κλειδί για την επιτυχία και την κερδοφορία μιας επιχείρησης.
Πόσο μάλλον αν όλα αυτά συνδυαστούν με την κατάλληλη στρατηγική μάρκετινγκ, μέσω της ψηφιοποίησης, κάτι βέβαια που προϋποθέτει έρευνα και μελέτη των βασικών αναγκών και προτιμήσεων των καταναλωτών, ώστε να καταφέρει η εκάστοτε επιχείρηση να τις ικανοποιήσει για να μπορέσει «να εγκατασταθεί στο μυαλό του» και να έχει κέρδος.
Στο πρώτο κεφάλαιο, του Μέρους Α’, γίνεται αναφορά για την εννοιολογική προσέγγιση του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν, ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα αυτών, καθώς και ποια είναι η νομοθετική και κυβερνητική ισχύ, σχετικά με την ασφάλεια των συναλλαγών μέσω του Διαδικτύου.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύεται η υποστήριξη του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην τουριστική βιομηχανία, τι επικρατεί με το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ στα τουριστικά γραφεία και πως και η Google, με τη σειρά της έχει συνδράμει στο να αξιοποιήσει η εκάστοτε τουριστική επιχείρηση το Διαδικτυακό κόσμο.
Στη συνέχεια, και στο τρίτο κεφάλαιο, αναφέρεται η online στρατηγική που χρησιμοποιείται μέσω του Διαδικτύου. Μια από αυτές είναι η online διαφήμιση και αναφέρεται, ποια είναι η επίδρασή της στα τουριστικά γραφεία. Ακόμη, γίνεται λόγος για τη νομοθεσία που εφαρμόζεται σχετικά με τις διαφημίσεις, καθώς και τι σημαίνει ο όρος: «τουριστική διαφήμιση».
Έπειτα, στο κεφάλαιο τέταρτο, αναφέρονται τα παγκόσμια πληροφοριακά συστήματα διανομής (GDS) και ποια η επίδρασή τους στον τουρισμό.
Η Διπλωματική εργασία, πραγματεύεται στο Μέρος Β’ και στο πέμπτο κεφάλαιο ως Μελέτη Περίπτωσης (Case Study), ένα online ταξιδιωτικό γραφείο. Στο κεφάλαιο αυτό, υπάρχει η περιγραφή του. Επιπροσθέτως, στο έκτο κεφάλαιο, αναλύεται ποιο είναι το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης με τη βοήθεια της PEST Analysis, καθώς και μέσω του Υποδείγματος του Porter, ώστε να ανακαλυφθεί το ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Μετά και από την ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος, σειρά έχει στο έβδομο κεφάλαιο, η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος, για την ανίχνευση των δυνατών και αδυνάτων σημείων της επιχείρησης, ώστε να τα αξιοποιήσει και να τα αναπτύξει για να ισχυροποιηθεί και να επιβιώσει στο πολυτάραχο περιβάλλον. Κάτι τέτοιο θα συμβεί, με τη βοήθεια της Αλυσίδας αξίας ή καλύτερα της Εικονικής Αλυσίδας αξίας, καθότι η εργασία πραγματεύεται και το ηλεκτρονικό επιχειρείν.
Κατόπιν στο όγδοο κεφάλαιο, και με τη βοήθεια ενός πολύ χρήσιμου εργαλείου, του Similar Web, θα ανιχνευθεί πως το online ταξιδιωτικό γραφείο, κινείται στο χώρο του online marketing. Και συγκεκριμένα, πού είναι η αναγνωρισιμότητά του, παγκοσμίως και στον Ελλαδικό χώρο, πως κινείται στα social media και πως προβάλλεται στο χώρο της display διαφήμισης.
Εν συνεχεία, στο κεφάλαιο ένατο, και μετά από την ανάλυση του εσωτερικού και του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης, γίνεται λόγος για τα στρατηγικά θέματα και το επιχειρηματικό περιβάλλον, μέσω της SWOT Analysis.
Επιλογικά, στο δέκατο και τελευταίο κεφάλαιο, γνωστοποιούνται οι στρατηγικές που ακολουθεί η επιχείρηση και ποιες είναι οι προτεινόμενες, μετά την ανάλυση που προηγήθηκε στα προηγούμενα κεφάλαια.
Ο ψηφιακός κόσμος του ηλεκτρονικού επιχειρείν, καλπάζει αδιάκοπα και προσφέρει ευκαιρίες σε νεοφυής επιχειρήσεις, αλλά και σε ήδη υπάρχουσες να εξελιχθούν. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιδιώκουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω του ecommerce και του e business, αλλά θα πρέπει να διατηρούν και τις παραδοσιακές μεθόδους, οι οποίες δεν καλύπτονται από το Διαδίκτυο, όπως η εξυπηρέτηση πελατών από καταρτισμένο προσωπικό.