Τεχνολογικά υποστηριζόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση ανεστραμμένης διδασκαλίας βασισμένη στο μοντέλο κινήτρων ARCS

Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Νέες τεχνολογίες ; Ψηφιακό σχολείο ; Ασύγχρονη μάθησηΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία χωρίζεται σε τρία τμήματα
(κεφάλαια): 1) την θεωρητική θεμελίωση, 2) την ανάλυση της μεθοδολογίας της
έρευνας που υλοποιήθηκε και 3) την διατύπωση των αποτελεσμάτων και
συμπερασμάτων που προέκυψαν από αυτήν.
Πρώτα απ’ όλα παρατίθεται η εισαγωγή στην οποία διατυπώνονται η
ανάγκη διεξαγωγής της, η καινοτομία της, ο σκοπός και τα ερευνητικά
ερωτήματα που έχουν τεθεί προς απάντηση.
Έπειτα στο δεύτερο κεφάλαιο επιχειρείται η κατάδειξη της θεωρητικής
θεμελίωσης του θέματος που έχουμε επιλέγει, μια τεχνολογικά υποστηριζόμενη
εκπαιδευτική παρέμβαση ανεστραμμένης διδασκαλίας για την Δ’ τάξη
δημοτικού με τίτλο «Γνωρίζουμε και προσέχουμε το σώμα μας», βασισμένη στο
μοντέλο κινήτρων ARCS. Πιο ειδικά, το κεφάλαιο αυτό πραγματεύεται τα
θέματα που αφορούν στην εξ’ αποστάσεως μάθηση («τεχνολογικά
υποστηριζόμενη εκπαιδευτική παρέμβαση»), στους συναισθηματικούς
παράγοντες της μάθησης («μοντέλο κινήτρων ARCS») και στις στρατηγικές
ανάπτυξης κινήτρων ως κομμάτι της συνεργατικής μάθησης («ανεστραμμένη
διδασκαλία»).
Έπειτα, στο τρίτο κεφάλαιο της διπλωματικής, πραγματοποιείται η
ανάλυση της μεθοδολογίας της παρούσας έρευνας και συγκεκριμένα,
παρουσιάζονται ο σκοπός, οι εννοιολογικοί και λειτουργικοί ορισμοί, το δείγμα
της έρευνας, ο αναλυτικός σχεδιασμός του σεναρίου, τα μέσα συλλογής
δεδομένων που επιλέχθηκαν και τέλος τα στατιστικά κριτήρια βάσει των οποίων
υλοποιήθηκε η στατιστική ανάλυση.
Το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής
υλοποιείται εξαγωγή των αποτελεσμάτων τoy t-test για ένα δείγμα και του
συντελεστή συσχέτισης Spearman, δομημένα βάσει των ερευνητικών
ερωτημάτων της έρευνας.
Εν κατακλείδι, παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από
τα αποτελέσματα και κάποιες προτάσεις για περαιτέρω μελέτη.