Παγκοσμιοποίηση της ελληνικής επιχειρηματικότητας σε μια άκρως ανταγωνιστική αγορά : ακολουθώντας μια πολύπλευρη προσέγγιση στρατηγικής επέκτασης μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε βαλκανικές αγορές
Master Thesis
Author
Τσαλκάνη, Αθηνά Σπ.
Date
2006-12-14View/ Open
Subject
Παγκοσμιοποίηση ; ΑνταγωνιστικότηταAbstract
Η εργασία αναπτύσσει τα βήµατα που µπορεί να ακολουθήσει µια ελληνική
µικροµεσαία επιχείρηση στην προσπάθεια διεθνοποίησής της.
Αντικειµενικός σκοπός αυτής της εργασίας είναι να παρουσιάσει τα τέσσερα
στάδια της διαδικασίας παγκοσµιοποίησης µιας επιχείρησης: απόφαση
διεθνοποίησης, επιλογή αγοράς-στόχο, υιοθέτηση στρατηγικής εισόδου και
αποφάσεις στρατηγικής διεθνούς µάρκετινγκ.
Η µεθοδολογία που προτείνεται και οι επιλογές που παρουσιάζονται σε συνέχεια
αυτής, ποικίλλουν ανάλογα µε την στρατηγική της κάθε επιχείρησης, την εµπειρία
που διαθέτει σε ξένες αγορές και τους κινδύνους που διατίθεται να αναλάβει.
Παράλληλα, η εργασία εντοπίζει τους κατασταλτικούς παράγοντες που αποτελούν
τροχοπέδη για επιχειρήσεις ανάλογου µεγέθους στο άνοιγµα σε νέες αγορές και
προτείνει λύσεις για την αντιµετώπισή τους.
Τέλος, η εργασία επικεντρώνεται στις αγορές των Βαλκανίων, και προτείνει
διαφορετική προσέγγιση και υιοθέτηση στρατηγικής σε κάθε αγορά ανάλογα µε τις
ιδιοµορφίες που παρουσιάζει.