Σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικού μαθήματος στο πλαίσιο της τεχνολογικά υποστηριζόμενης μάθησης
Design and development of an eLearning course in the context of technology-enhanced assisted learning
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Υπολογιστή σκέψη ; Πληροφορική ; Προγραμματισμός ; Moodle ; ScratchΠερίληψη
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού σεναρίου με αντικείμενο την «Εισαγωγή στον Προγραμματισμό με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος Scratch» και σκοπό την ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης. Απευθύνεται σε μαθητές της τελευταίας τάξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Πραγματοποιείται στην πλατφόρμα Moodle και υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε 14 διδακτικές ώρες περίπου (ο χρόνος αλλάζει ανάλογα τον προσωπικό και ομαδικό ρυθμό των εκπαιδευομένων).
Το ηλεκτρονικό αυτό μάθημα είναι δομημένο σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά της Γνωστικής Μαθητείας και τα βήματα της Θεωρίας Μάθηση μέσω Σχεδίων Εργασίας.
Σχεδιάστηκε σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες μαθητών ιδιωτικού σχολείου. Οι μαθητές χρησιμοποιούν καθημερινά στην εκπαιδευτική διαδικασία τους προσωπικούς μαθητικούς υπολογιστές τους και είναι εξοικειωμένοι με τις ΤΠΕ, τη χρήση του διαδικτύου και την ομαδική εργασία. Επίσης, εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν στην διάθεση τους ένα Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης, το οποίο όμως χρησιμοποιούν έως τώρα σε απλό-βασικό επίπεδο για διαμοιρασμό μαθησιακών πόρων και συζητήσεις ομάδας.
Η μαθησιακή διαδικασία, που προτείνεται, συνδυάζει (blended learning) την διδασκαλία στην παραδοσιακή τάξη - με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών και της πλατφόρμας Moodle - και την εξ αποστάσεως διδασκαλία.
Το εκπαιδευτικό σενάριο απαρτίζεται από δύο μέρη:
στο πρώτο γίνεται διδασκαλία μέσω φύλλων εργασίας και πειραματισμού των προγραμματιστικών εννοιών και πρακτικών,
στο δεύτερο οι μαθητές σε ομάδες δημιουργούν τα δικά τους έργα – ψηφιακά παιχνίδια, και τα μοιράζονται στη Διαδικτυακή Κοινότητα.Στο πρώτο μέρος, ο δάσκαλος χρησιμοποιεί το Moodle για να οργανώσει το μάθημα του, να δώσει οδηγίες, να διαμοιράσει το υλικό και να συλλέξει τις εργασίες των μαθητών. Βοηθά, επίσης, τους μαθητές να εξοικειωθούν με το σύστημα και τα υπόλοιπα λογισμικά, καθώς και με τη διαδικασία.
Στην συνέχεια, όμως, οι μαθητές καλούνται να παρακολουθήσουν το μάθημα με την εξ αποστάσεως μέθοδο, να συνεργαστούν και να εκπονήσουν τις εργασίες τους.