Νευρομάρκετινγκ: η συσχέτιση του με το παραδοσιακό μάρκετινγκ και η θεωρία πίσω από την συμπεριφορά του καταναλωτή
Neuromarketing: the association with traditional marketing and the theory behind the consumer behavior
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Νευροοικονομία ; Νευροεπιστήμες ; Νευρομάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; Καταναλωτική συμπεριφοράΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τον νέο κλάδο του
νευρομάρκετινγκ και την γενικότερη επίδραση του στην οικονομία και την
συμπεριφορά των καταναλωτών.
Συγκεκριμένα σε μια αναλυτικότερη ανασκόπηση της εργασίας παρατηρείται ότι
στο 1ο κεφάλαιο αναλύεται η έννοια του νευρομάρκετινγκ και των τεχνικών του.
Ειδικότερα γίνεται εισαγωγή στην νευροοικονομία και το πως βοήθησε την
παραδοσιακή οικονομική θεωρία και κυρίως τον τομέα μάρκετινγκ να εξελιχθεί.
Επιπλέον, αναλύονται και επεξηγούνται οι βασικές έννοιες νευρολογίας και οι
τεχνικές της νευροεπιστήμης που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της θεωρίας του
νευρομάρκετινγκ. Τέλος, στο συγκεκριμένο κεφάλαιο γίνεται μια σύντομη
αναφορά στο νευρομάρκετινγκ και σε μερικά από τα πειράματα στα οποία έχει βρει
εφαρμογή. Στην συνέχεια της εργασίας, στο 2ο κεφάλαιο , αναφέρονται οι βασικές
έννοιες και στόχοι της παραδοσιακής θεωρίας μάρκετινγκ και παρουσιάζεται μια
αναλυτική αναφορά στα σημεία τα οποία έχει επηρεάσει το νευρομάρκετινγκ καθώς
και την εξέλιξη που έχει δεχθεί ο πρώτος τομέας από τον δεύτερο. Στο 3ο κεφάλαιο
οι 2 θεωρίες, παραδοσιακή και σύγχρονη, συγκρίνονται και σχολιάζονται ενώ στο
τέλος του κεφαλαίου παρουσιάζονται κάποιες εφαρμογές με στόχο την κατανόηση
της χρησιμότητας του κάθε τομέα στην οικονομία και την κοινωνία. Λίγο πριν το
τέλος της εργασίας στο 4ο κεφάλαιο αναλύεται εκτενώς η συμπεριφορά του
καταναλωτή, που άλλωστε αποτελεί κοινό σημείο έλξης των 2 προαναφερθέντων
επιστημών, δίνοντας μεγαλύτερη βαρύτητα στους παράγοντες που επηρεάζουν την
συμπεριφορά του καταναλωτή και τις αποφάσεις του αλλά και την σχέση που έχει
με το νευρομάρκετινγκ. Τέλος στο 5ο κεφάλαιο της εργασίας παρατίθενται
συνοπτικά τα συμπεράσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του
νευρομάρκετινγκ καθώς και η κριτική που δέχεται.