Social media και ελληνικές επιχειρήσεις. Μια ποιοτική προσέγγιση
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρήσεις ; Υιοθέτηση ; Επικοινωνία ; Social mediaΠερίληψη
Η τεχνολογική επανάσταση στα πεδία της πληροφορικής και των επικοινωνιών άλλαξε τον τρόπο οργάνωσης της εργασίας και του επιχειρείν, της επικοινωνίας και της καθημερινής ζωής. Νέα προϊόντα και υπηρεσίες εισέβαλαν με εφαρμογές της κινητής τηλεφωνίας, του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τις εφαρμογές του διαδικτύου (Internet) σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας και της οικονομίας. Με αυξανόμενο ρυθμό, ολοένα και περισσότεροι χρήστες – καταναλωτές χρησιμοποιούν τα social media και εξελικτικά διαμορφώνεται νέο τοπίο και προκύπτουν νέοι συσχετισμοί στον τρόπο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης χρηστών – καταναλωτών και παρόχων, εταιριών, επιχειρήσεων, οργανισμών, φυσικών προσώπων κ.α. Οι επιχειρήσεις έχουν ενσωματώσει στην παραγωγική διαδικασία τα πληροφοριακά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα με στόχο την καινοτόμο παροχή προϊόντων και υπηρεσιών . Επιδιώκουν καλύτερα αποτελέσματα σε κόστος, χρόνο, ποιότητα και ευελιξία Ο χρήστης – καταναλωτής επηρεάζει και πολλές φορές καθορίζει πλέον τη συμπεριφορά μιας επιχείρησης, ενώ η επιχείρηση συμμορφωμένη σε αυτές τις επιταγές, προσαρμόζει τους στόχους της και την πολιτική της στα ζητούμενα προκειμένου να έχει θετικά αποτελέσματα σε πωλήσεις, έσοδα, διατήρηση αλλά και προσέλκυση νέας πελατείας.
Αυτή τη σχέση έχει σκοπό να αναδείξει αυτή η εργασία. Να εκτιμήσει τη σπουδαιότητα – αναγκαιότητα της χρήσης των social media στις ελληνικές επιχειρήσεις ώστε να προκύψουν, αμφίδρομα, οφέλη, τόσο των επιχειρήσεων όσο και των καταναλωτών. Αύξηση ανταγωνιστικότητας και ποιοτικής παραγωγής αγαθών και υπηρεσιών για τις πρώτες, ποιοτική ικανοποίηση και εξυπηρέτηση για τους δεύτερους.
Γι’ αυτήν την ανάδειξη χρησιμοποιήθηκαν, πέραν της βιβλιογραφίας, πρωτογενείς πηγές· ερωτηματολόγιο σε ημιδομημένη προσωπική συνέντευξη, στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν και ανοιχτές ερωτήσεις, δειγματοληπτικά από τέσσερις επιχειρηματικές οντότητες.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα social media είναι σημαντικό κεφάλαιο για οποιαδήποτε επιχείρηση. Για να προχωρήσει και να σταθεί, είναι αναγκαίο να κάνει αισθητή την παρουσία της στα social media. Επιβάλλεται τόσο για την ίδια όσο και για τους πελάτες σε επίπεδο επικοινωνίας, ικανοποίησης και εξυπηρέτησής τους. Στην ελληνική επιχειρησιακή πραγματικότητα αυτό έχει πλήρως κατανοηθεί με συμμετοχή των επιχειρήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχει χώρος για βελτιώσεις.