Feta made in Greece, πολιτική εξαγωγών : case study η φέτα ΜΕΒΓΑΛ
Master Thesis
Συγγραφέας
Σαχίνογλου, Φωτεινή
Ημερομηνία
2006-12-05Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Γαλακτοκομικά προϊόντα -- Βιομηχανία και εμπόριο -- Ελλάδα ; Φέτα τυρί ; Feta cheeseΠερίληψη
Η εργασία πραγματεύεται την εξαγωγική πολιτική της Ελλάδας για τη φέτα και πιο συγκεκριμένα την εξαγωγική πολιτική της εταιρίας ΜΕΒΓΑΛ για τη φέτα ΜΕΒΓΑΛ. Στο πρώτο Κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην κατάσταση του Ελληνικού Εξαγωγικού Εμπορίου. Το Ελληνικό Εμπορικό Ισοζύγιο είναι ελλειμματικό και το ίδιο συμβαίνει στους κλάδους που μας ενδιαφέρουν, τον κλάδο τροφίμων και ποτών και ειδικότερα στον κλάδο των αγροτικών προϊόντων. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ελληνικών εξαγωγών έχουν ως προορισμό τις χώρες τις Ευρώπης, με κυριότερη τη Γερμανία καθώς και προς χώρες των Βαλκανίων. Στο Δεύτερο Κεφάλαιο θα προχωρήσουμε στο υπό εξέταση προϊόν που είναι η φέτα, μελετώντας παράλληλα και την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο της γαλακτοβιομηχανίας και στον υποκλάδο της τυροκομίας στους οποίους ανήκει το συγκεκριμένο προϊόν. Η φέτα, ελληνικό Προϊόν Προστατευόμενης Ονομασίας προέλευσης, έχει ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά, τα οποία και αναλύονται. Στο ίδιο Κεφάλαιο δίνονται και οι αριθμοί με τους οποίους ταξινομείται η φέτα κατά ΣΤΑΚΟΔ, SIC και EUROSTAT. Ολοκληρώνοντας την παρούσα μελέτη, κρίθηκε σκόπιμο να γίνει ένα Case Study μιας από τις μεγαλύτερες γαλακτοβιομηχανίες της Ελλάδας, της γαλακτοβιομηχανίας ΜΕΒΓΑΛ, η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση των μεγάλων γαλακτοβιομηχανιών της ελληνικής αγοράς. Το κεφάλαιο ξεκινάει με την παρουσίαση της εταιρίας, ακολουθεί μια ανάλυση της εξαγωγικής πολιτικής της και τέλος εστιάζουμε στο Marketing Mix της ΜΕΒΓΑΛ για τη ΦΕΤΑ ΜΕΒΓΑΛ. Η διπλωματική εργασία τελειώνει με συμπεράσματα και προτάσεις τόσο για το εξωτερικό εμπόριο της Ελλάδας γενικά όσο και για το εξαγωγικό εμπόριο των βιομηχανιών παραγωγής φέτας.