Η εταιρική κοινωνική ευθύνη ως μέσω επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαλανόπουλος, Αντώνιος
Ημερομηνία
2006-11-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Social responsibility of business ; Κοινωνική ευθύνη της επιχείρησης ; Industry -- Social aspectsΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να αναλύσει τον τρόπο με τον οποίο η εταιρική κοινωνική ευθύνη μπορεί να οδηγήσει στην επίτευξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προς όφελος μιας επιχείρησης στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Καταρχάς, μελετήθηκε το εξωτερικό και εσωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων και παρουσιάστηκαν οι έννοιες των πόρων και ικανοτήτων ως βάση διαμόρφωσης στρατηγικής. Στη συνέχεια, αναλύθηκε η έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της εταιρικής διακυβέρνησης καθώς κα τα οφέλη που πηγάζουν από την υιοθέτηση σχετικών πρακτικών. Ακολούθως, εξετάστηκαν οι τρόποι μέτρησης της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και παρουσιάστηκαν τα πρότυπα σε ισχύ. Τέλος, παρατίθεται η μελέτη περιπτώσεως της εταιρείας Chiquita Inc. αναλύεται ο τρόπος της επιτυχούς υλοποίησης της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από την εταιρεία και παραθέτονται τα θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν.